به گزارش ایرنا، یحیی صادقی روز یکشنبه در نشست بررسی عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: کمیته امداد مولود انقلاب اسلامی است و نگاه ویژه ای به مناطق محروم دارد.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی در مناطق محروم ایجاد کرده و این یکی از مهمترین دستاوردهای این نهاد در 40 سال گذشته است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: تقویت بعد فرهنگی خانواده های کمیته امداد نیز از مهمترین اقدامات انجام شده طی 40 سال گذشته است.
وی بیان کرد: برنامه محرومیت زدایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) در کرمان اجرا می کند به عنوان الگو به استان های دیگر تعمیم داده شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه رسالت سنگینی بر عهده این نهاد است و از اینکه این نهاد حمایتی بزرگتر شود خرسند نیستیم گفت: اما مهار مولدهای فقر نیز در دسترس ما نیست.
وی اظهار داشت: مددجویان کمیته امداد نیازهای مختلفی دارند لذا این نهاد در حد توان سعی دارد در راستای تسهیلگری امور مددجویان اقدامات تاثیرگذاری را انجام دهد.
صادقی تصریح کرد: 102 هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان قرار دارد و کارمندان این نهاد در شیفت های صبح و عصر در حال خدمات رسانی به مددجویان هستند.
وی افزود: دیدگاه کمیته امداد امام خمینی (ره) توانمندسازی مددجویان است و این برنامه طرح موفقی است.
وی ادامه داد: سال گذشته قرار بود چهار هزار شغل توسط کمیته امداد در کرمان ایجاد شود در حالی که در پایان سال گذشته هفت هزار و 800 شغل پایدار در این استان ایجاد شد.
صادقی گفت: طبق نظر کارشناسان و آمار ارائه شده بیش از 90 درصد شغل های ایجاد شده توسط کمیته امداد پایدار است.
وی افزود: این نهاد همچنین از طریق اجرای بسته های تشویقی توانسته برای مددجویان اشتغال پایدار ایجاد کند بیان کرد: کمیته امداد کرمان در سال 96 رتبه نخست ایجاد اشتغال کشور را کسب کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کمیته امداد در حوزه تامین مسکن نیز اقدامات خوبی انجام داده است و 746 واحد مسکونی نیز اکنون با مشارکت سپاه پاسداران در کرمان در حال ساخت است.
وی تاکید کرد: 65 درصد مددجویان کمیته امداد در کرمان فاقد نان آور هستند و برخی از مددجویان نیز که شرایط مالی مناسب ندارند نیز به تازگی زیر پوشش قرار می گیرند.
صادقی افزود: کمیته امداد هزینه تحصیل دانشجویان و دانش آموزان تحت پوشش این نهاد را می پردازد.
وی اظهار داشت: این نهاد در صدد انجام کار جدیدی است که در راستای آن فرزندان مددجویی که تحت پوشش این نهاد قرار داشته اند در 14 اسفند در صورت تمایل در یک همایش معرفی شوند.
وی افزود: 42 دانشجوی دکترا، 650 دانشجوی ارشد و سه هزار و 400 دانشجوی کارشناسی در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
وی تصریح کرد: کمترین آمار طلاق بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد وجود دارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان اظهار داشت: سالانه حدود 6 هزار جهیزیه از طریق این نهاد به مددجویان پرداخت می شود.
وی تاکید کرد: سال گذشته 300 وانت نیسان و 100 دستگاه تراکتور به منظور ایجاد اشتغال پایدار بین فرزندان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان توزیع شد.
صادقی با اشاره به ایجاد معاونت اشتغال در کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: ایجاد نیروگاه های خورشیدی تحول زیادی در زندگی مددجویان و صنعت برق استان کرمان ایجاد کرده است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد در سال های نخست تاسیس در بخش تامین نیازهای مددجویان اقدام می کرد گفت: از سال 69 به بخش توانمندسازی بیش از پیش توجه شده است.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.