به گزارش ایرنا، محمد جواد حسین زاده روز یکشنبه در آیین طرح ملی چهل قلم بمناسبت چهل سالگی انقلاب افزود: 98 درصد از کتابخانه های استان به بخش کودک و نوجوان مجهز هستند و توجه جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان در کرمان وجود دارد.
وی بیان کرد: بیش از 53 هزار کودک و نوجوان در کتابخانه های عمومی استان کرمان عضویت دارند که از ابتدای سال جاری 300 هزار کتاب در این حوزه به امانت رفته است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان تصریح کرد: از ابتدای امسال بیش از 2 میلیون مراجعه کننده به کتابخانه های کرمان داشتیم که یک میلیون کتاب امانت داده شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح ملی چهل قلم در کشور افزود: در این طرح از شخصیت های بزرگ حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر می شود و مراسم امروز با حضور سه نفر از نویسندگان برتر کرمان برگزار می شود.
حسین زاده با بیان اینکه تلاش کردیم نهاد کتابخانه ها را به سمت ارائه خدمات فرهنگی ببریم تصریح کرد: از ابتدای سال جاری بیش از یکهزار نشست کتابخوانی با معرفی پنج هزار کتاب برگزار شد.
وی ادامه داد: در سال 97 پنج هزار و 350 فعالیت کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان انجام شده است که 2 هزار فعالیت ویژه کودکان و نوجوانان بوده است.
این آیین با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از هوشنگ مرادی کرمانی(نویسنده کتاب های کودک و نوجوان)، افسانه شعبان نژاد(شاعر حوزه کودک و نوجوان) و داود امیریان(نویسنده برتر حوزه دفاع مقدس) تجلیل شد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.