به گزارش ایرنا، علی حسینی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بمناسبت ایام الله دهه فجر افزود: تصمیم گیران در دولت و مجلس با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان تأمین اجتماعی برای تصویب قانون می‌توانند به بسیاری از مشکلات در این سازمان پایان دهند.
وی با توجه به اینکه به ازای هر دو نفر ایرانی یک نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار دارد گفت: سازمان تأمین اجتماعی حاصل مشارکت مردم است و تعهدات خود را با حمایت مشارکت مردمی که پرداخت حق بیمه است انجام می‌دهد.
وی با اشاره به 465 هزار نفر بیمه تأمین اجتماعی در استان کرمان که 20 درصد زنان و 80 درصد آن را مردان تشکیل می‌دهند گفت: در سال 57 تنها 51 هزار نفر در استان کرمان عضو سازمان تأمین اجتماعی بوده‌اند.
حسینی در ادامه تعداد بازنشستگان کل استان کرمان را 52 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش‌یافته است.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور بیمه سازمان تأمین اجتماعی هستند گفت: از این جمعیت 42 درصد را مردم کرمان تشکیل می‌دهند.
وی همچنین گفت: سازمان تأمین اجتماعی در بسته حمایتی استان‌ها عملاً نقشی ندارد و مردم می‌توانند با گرفتن عدد #9*142* برای استعلام و ثبت‌نام اقدام کنند.
مدیر درمان سازمان تأمین اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست گفت : با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در دهه 70 در کشور شکل‌گرفته و خدمات‌رسانی خود را آغاز کرده است دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل‌مقایسه با دوره قبل از انقلاب نیست و نمی‌توان آن را در عدد مورد مقایسه قرار داد.
امین فخر با اشاره به اعتبار 600 میلیارد تومانی حوزه درمان در سال گذشته گفت: 60 درصد این اعتبار مربوط به درمان مستقیم و 40 درصد مربوط به درمان غیرمستقیم بوده است.
وی در ادامه حجم خدمات درمانی را در کرمان حدود 67 هزار مورد بستری و 4 میلیون و 700 مورد بیمار سرپایی اعلام کرد و گفت: حجم خدمات درمانی طی یک سال 67 هزار مورد بستری به‌صورت مستقیم و چهار میلیون و 700 هزار مورد نیز مراجعه سرپایی بوده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان نیز در ادامه گفت: دستاوردهای انقلاب برای زنان و خانواده‌ها در فعالیت‌ها و مشارکت‌های اجتماعی و اقتصادی بی‌نظیر بوده است.
فاظمه السادات حسینی با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی در بحث سلامت و بهداشت گفت: خدمات بیمه‌ای برای زنان و مردان قطعاً یک اتفاق خوب در دوره انقلاب و برای جامعه انقلابی بوده که رخ‌داده است.
حسینی در ادامه یکی از فعالیت‌های دینی در حوزه زنان را خانه‌داری دانست و گفت: 80 درصد از زنان ما خانه‌دار هستند و این در حالی است که برای این شغل مقدس هیچ حقوقی را دریافت نمی‌کنند و به جهت اینکه حمایت نمی‌شوند هیچ‌گونه ارتقای شغلی نیز ندارند.
وی زنان خانه‌دار را زنانی دانست که ارزش‌افزوده زیادی برای خانواده و جامعه دارند و در ادامه گفت: مسئولان کاش به این دغدغه این زنان که آینده‌شان است توجه می‌کردند و برای آن‌ها حق بیمه و حقوقی را تعیین می‌کردند.
مدیرکل امور بانوان استانداری کرمان افزود: یکی از راه‌های افزایش امید به زندگی در زنان خانه‌دار تأمین امنیت شغلی و بحث بازنشستگی آنان است که اگر تأمین شود قطعاً وظیفه خود را در تربیت فرزندان و محبت به آن‌ها بهتر انجام خواهند داد.
وی همچنین گفت: اگر می‌خواهیم یک جامعه سالم داشته باشیم باید مادر خانواده را موردتوجه جدی قرار دهیم.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.