به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی روز جمعه در آئین گرامیداشت 12 بهمن ماه سالروز ورود امام راحل به کشور با تاکید بر این مطلب که انقلاب اسلامی ایران متعلق همه ملت ایران است و مربوط به یک قشر و جناح خاصی نیست، افزود: همه اقشار یکپارچه تلاش کردند تا انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید و امروز هم یکصدا و با وحدت از منافع نظام و انقلاب دفاع می کنند.
وی ادامه داد: یوم الله 12 بهمن ماه روزی است که امام امت وارد کشور ما شدند و با ورود ایشان به کشور، انقلاب اسلامی وارد مرحله تازه ای شد و شتاب و سرعت گرفت و پس از 10 روز در 22 بهمن ماه به پیروزی رسید.
وی خاطرنشان کرد: امروز پس از 40 سال سوالات زیادی در ذهن مردم و نسل جدید ما وجود دارد که باید به این سوالات به درستی پاسخ دهیم زیرا طرح این سوالات و پاسخ دادن به آنها در یکپارچگی و تداوم انقلاب نقش موثری دارد.
استاندار کرمان عنوان کرد: اولین سوال این است که چرا ملت ایران انقلاب کرد، خواست مردم از انقلاب چه بود و آیا این خواست و هدف هنوز هم وجود دارد یا نه؟
فدائی تاکید کرد: جواب این سوال در شعار مردم کاملا پاسخ داده شده است و ملت ایران در 40 سال قبل شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سر می دادند و در قالب آن خواسته خود را بیان می کردند و امروز نیز این شعار تداوم دارد.
وی گفت: مردم ایران به دنبال استقلال، آزادی و برقراری جمهوری اسلامی بودند زیرا در درون جمهوری اسلامی، مردم سالاری و دین سالاری متبلور است و انقلاب اسلامی در حقیقت تحقق وعده الهی از سوی امتی رشید است.
وی افزود: امام راحل فرموده اند که اسلامیت ما عین جمهوریت ما و جمهوریت عین اسلامیت است و این نظام در حقیقت به دنبال اعمال اراده مردم و اجرای احکام اسلام است.
استاندار کرمان یادآور شد: امام (ره) به رای مردم مشروعیت داده و برای آن فتوا صادر کردند و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز رای مردم را حق الناس اعلام کردند.
فدائی با اشاره به اینکه ملت ما سال های سال برای استقلال مبارزه کرده است، ادامه داد: ملت ایران از زمان صدور فتوای تحریم تنباکو، خلع ید بیگانگان از نفت و فتوای امام راحل در سال 43 برای مبارزه با کاپیتولاسیون، برای رسیدن به استقلال مبارزه کرده و بسیاری از عزیزان خود را نیز برای رسیدن به استقلال از دست داده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه استقلال کنونی ایران اسلامی آسان به دست نیامده است که آن را آسان از دست بدهیم، تاکید کرد: استقلال به معنای بیگانه هراسی و بیگانه ستیزی نیست و به معنای آن است که ما باید روی پای خود بایستیم و باید اراده مردم حاکم باشد و هیچ ابرقدرتی نباید بر اراده ملی ملت ما تاثیرگذار باشد.
استاندار کرمان تصریح کرد: سومین خواست مردم، آزادی بود که بر همین اساس مردم ایران اسلامی مبتنی بر وحدت ملی خود و با وجود کثرت و تنوع افکار به انسجام ملی خود ادامه می دهد و وقتی پای منافع و مصالح ملی در میان است همه ما یکصدا و در کنار هم هستیم.
فدائی گفت: خواسته ها و اهداف ملت ایران از انقلاب اسلامی خود ، امروز نیز پس از 40 سال به قوت خود باقی است و هنوز هم ملت ایران یکصدا استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می زنند.
فدائی با اشاره به اینکه سوال دیگر این است که چه میزان در 40 سال گذشته موفق بوده ایم و گذشته این انقلاب و نظام را چگونه ارزیابی می کنیم؟ ادامه داد: یکی از پاسخ ها به این سوال این است که ببینیم در ابتدای انقلاب از نظر فرهنگی، امکانات و اقتصادی در چه وضعیتی بودیم و امروز در چه وضعیتی هستیم.
وی ادامه داد: روش دوم برای پاسخ دادن به این سوال بررسی رشد سالانه کشور در بخش های مختلف و سرعت تغییرات و رشد در موضوعات مختلف است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: همچنین برای پاسخ دادن به این سوال می توان وضعیت فعلی کشور خود را با سایر کشورها به ویژه کشورهای هم تراز خود ارزیابی کنیم.
فدائی خاطرنشان کرد: اولین شاخصی که در دنیا نشان می دهد که نسبت به سایر کشورها در چه وضعیتی هستیم، شاخص میزان تولید ناخالص داخلی است که نشان دهنده درآمد کشور است.
وی عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، کشور ما در سال 2017 رتبه 25 دنیا در زمینه میزان تولید ناخالص داخلی را داشته و این آمار نشان می دهد که به لحاظ درآمدی 24 کشور وضعیت بهتری از ما داشته اند و 164 کشور بعد از ما قرار دارند.
استاندار کرمان بیان کرد: در رابطه با شاخص درآمد سرانه نیز وضعیت مناسبی در بین کشورهای دنیا قرار داریم و کشور ما در بین 189 کشور رتبه 53 را به خود اختصاص داده است و در این زمینه نسبت به کشورهایی از جمله مکزیک، چین، اندونزی و مصر وضعیت بهتری داریم.
فدائی شاخص توسعه انسانی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: در این شاخص نیز کشور ما رتبه 60 را در بین 189 کشور به خود اختصاص داده و در این زمینه نیز از 129 کشور دنیا وضعیت بهتری داریم.
وی خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان دهنده آن است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق بوده و توانسته وضعیت خوبی در دنیا داشته باشد و این نشان می دهد که می توانیم این راه را دامه داده و به موفقیت های بیشتری برسیم.
وی با طرح این سوال که قیمت کالاهای مصرفی در دنیا چگونه است؟، اظهارداشت: ترکیه کشوری همتراز با ما است و در همسایگی ما قرار دارد و جمعیت آن نیز مانند کشور ما است اما در کشور ما روزانه 81 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و در ترکیه روزانه 8 میلیون لیتر بنزین مصرف می شود و این در حالی است که قیمت بنزین در کشور ما هزار تومان و در ترکیه 5500 تومان است .
استاندار کرمان یادآور شد: آمار ذکر شده نشان می دهد که ما 10 برابر ترکیه و با قیمت یک پنجم بنزین مصرف می کنیم و در این رابطه در کشور ما 19 میلیون اتومبیل و در ترکیه 21 میلیون اتومبیل وجود دارد.
فدائی گفت: سومین سوال موجود نیز این است که چه اقداماتی از سوی دولت و نظام در طول 40 سال انجام شده و چه کارهایی در دست انجام است و برنامه های آینده دولت و نظام در بخش های مختلف چیست؟
وی تصریح کرد: در 40 سال گذشته و در سال های اخیر در کشاورزی، صنعت، معدن، خدمات، تامین زیربناها و تامین آب، برق و گاز پیشرفت های بسیار خوبی در کشور حاصل شده است.
استاندار کرمان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اشتغال و بیکاری یکی از مشکلات موجود در کشور و استان کرمان به شمار می رود، گفت: تعداد زیادی متقاضی کار داریم و توجه به موضوع بیکاری و اشتغال زائی از اولویت های دولت در کشور و استان کرمان به شمار می رود.
فدائی افزود: در حال حاضر 117 هزار نفر در استان کرمان جویای کار هستند که از این تعداد حدود 94 هزار نفر جوانان بین 15 تا 29 سال هستند که حدود 80 درصد جمعیت متقاضی کار را تشکیل می دهند.
وی با بیان اینکه از هر سه جوان کرمانی یکی از آنها بیکار و متقاضی کار است، ادامه داد: این آمارها نشان می دهد که در این زمینه مشکل قابل توجهی داریم و باید آن را رفع کنیم.
استاندار کرمان یادآور شد: در مقایسه با متوسط کشور و بسیاری از کشورهای دیگر وضع غیر قابل قبولی در زمینه بیکاری نداریم.
فدائی با بیان این مطلب که نرخ بیکاری در استان کرمان 11.5 درصد است، بیان کرد: متوسط بیکاری در کشور 12.2 درصد است و استان کرمان وضعیت بهتری نسبت به میانگین کشوری در این زمینه دارد.
وی با اشاره به اینکه در برابر کشورهای توسعه یافته و پیشرفته نیز وضع بدی در رابطه با اشتغال و بیکاری نداریم، اظهارداشت: نرخ بیکاری در اسپانیا 14.5 درصد، فرانسه 9.1 درصد، ترکیه 11.6 درصد، ارمنستان 19.7 درصد و عمان 16 درصد است.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در کشور ما نشان می دهد که درست است که مشکل داریم و برای حل آن نیز برنامه داریم اما این مشکل مربوط به کشور ما نیست و بسیاری از کشورها نیز با آن روبرو هستند.
فدائی تاکید کرد: اگر حل مشکل اشتغال ساده بود ، بسیاری از کشورها که امکانات بیشتری دارند، تحریم نیستند و با خشکسالی مواجه نیستند آن را حل می کردند و البته این موضوع به معنای آن نیست که نمی توان مشکل اشتغال را حل کرد.
وی با اشاره به اینکه حل مشکل اشتغال نیاز به همکاری همگانی دارد، تصریح کرد: برای ایجاد شغل روش های مختلفی از جمله استخدام های دولتی وجود دارد اما استخدام های دولتی محدودیت دارد و تعداد پست ها مشخص است و در کنار آن دولت بنا ندارد که توسعه داشته باشد بنابراین اشتغال در دولت محدود است و روال و روش خود را دارد و هر زمان دولت نیاز داشته باشد اعلام می کند و فراخوان می دهد و پس از برگزاری آزمون، افرادی را انتخاب می کند.
استاندار کرمان عنوان کرد: نگرانی به حق این است که در بکارگیری افراد در سازمان های دولتی عدالت رعایت می شود یا نه و در این رابطه باید گفت که ساز و کار دولت بنا به عدالت است و همه افراد باید پس از موفقیت در آزمون و امتحان جذب شوند.
به گزارش ایرنا، پس از آئین گرامیداشت 12 بهمن ماه، نماز جمعه کرمان اقامه شد و در ادامه ضمن تشکیل میز خدمت تعدادی از مدیران استانی به ارتباط مستقیم با مردم و رفع مشکلات آنها پرداختند.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.