محسن مشایخی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توسط یکی از کشاورزان دلسوز محلی گزارشی مبنی بر دپوی کود شیمایی تقلبی در روستای نظم آباد دریافت شد .
وی ادامه داد: بلافاصله واحد بازرسی سازمان صنعت و معدن با همکاری تعزیرات حکومتی، پلیس آگاهی و جهاد کشاورزی اقدامات لازم را انجام و به منطقه اعزام شدند که تعداد 400 کیسه کود شیمیایی تقلبی از نوع سوپر فسفات، کشف شد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت عنبرآباد اظهار داشت: طبق برآورد کارشناسان قیمت تقریبی کودهای شیمیایی کشف شده افزون بر 800 میلیون ریال است.
وی تصریح کرد: کلاهبرداران به جای کود، گچ در بسته بندی قرار داده بودند که در صورت استفاده، سرمایه مردم نابود می شد.
مشایخی گفت: تمامی واحدهای صنفی لوازم کشاورزی که از این انبار کود خریداری کردند هر چه سریعتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، مراجعه و لوازم خریداری شده را به این اداره تحویل دهند تا از خسارت به کشاورزان جلوگیری شود.
وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه کود شیمیایی غیر مجاز و قاچاق، در هر واحد صنفی، پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می شود.
مشایخی افزود: مردم گزارش هر گونه تخلف صنفی یا وجود هرگونه انبار کالای غیر مجاز و مشکوک را به شماره تلفن های ١٢٤ و ٤٣٢٩٠٥٣٠ صنعت، معدن و تجارت اطلاع دهند.
عنبرآباد در فاصله 260 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.