به گزارش ایرنا ، در این نمایشگاه که بمناسبت چهل سالگی انقلاب برگزار شده 40 اثر از هنرمندان تجسمی معاصر مطرح کشور در گالری های فاز 2 موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان به نمایش درآمده است.
معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنجشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از موزه معاصر صنعتی کرمان به عنوان یکی از قدیمی ترین و ارزشمندترین گنجینه ها بعد از موزه هنرهای معاصر تهران و مجموعه موزه جهان نمای فرهنگی و هنری کاخ نیاوران نام برد.
سیدمحمدمجتبی حسینی آثار مرحوم سیدعلی اکبر صنعتی را یک مجموعه ویژه در این گنجینه دانست و گفت : مجموع آثار سهراب سپهری با حدود 640 اثر اعم از طراحی های تا نقاشی ها یک گنجینه فوق العاده بی نظیر را در این موزه رقم زده است که امروز به نام و به کام کرمان و کرمانیان هست و می تواند در توسعه و معرفی هنر در کرمان یک نقش محوری را داشته باشد.
وی افزود : راه های مختلفی برای توسعه و معرفی موزه وجود دارد که مقدماتی ترین راه آن افزایش آثار در گنجینه هست که این کار با توجه به ارزشمندی و قیمتی که آثار هنری دارند بسیار هزینه بر است.
حسینی برگزاری رویدادهای مختلف را با محوریت موزه و آثار موزه یکی دیگر از روش های نامدار کردن یک گنجینه عنوان کرد و گفت: دسته بندی آثار، برگزاری نمایشگاه های موقت، مبادله موقت آثار با سایر گنجینه ها و موزه های مهم و معتبر و همچنین استفاده از خلاقیت جوانان در برگزاری رخدادهای هنری در موزه ها مجموعه اقداماتی را به دست می دهد که می تواند یک موزه را نامدارتر کند.
این آثار تا 23 بهمن ماه در محل یاد شده آماده بازدید علاقمندان است.
موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان شامل گنجینه‌ای غنی و دیدنی از هنرهای معاصر و شامل آثار ارزشمندی از هنرمندان ایرانی و خارجی است .
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.