احمد انارکی محمدی شبانگاه شنبه در نشستی با حضور معاون وزیر و‌ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در رفسنجان افزود: خیرین در رفسنجان در حوزه های مختلف از جمله امنیت و سلامت، احداث مساجد و اماکن مذهبی کمک های بسیاری داشته اند.
وی تصریح کرد: خیرین رفسنجانی در حوزه سلامت وقف های بسیاری دارند و بیش از 50 درصد از موقوفات هلال احمر کشور در بخش سلامت توسط خیرین رفسنجان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه 9 دانشگاه در رفسنجان وجود دارد که در عرصه علم آموزی فعالیت دارد افزود: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در زمینی به مساحت 360 هکتار احداث شده و هنوز مشکل سند این زمین رفع نشده است.
انارکی محمدی خاطرنشان کرد: توقع داریم در واگذاری سند زمین 360 هکتاری دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان که واقفان در این حوزه نقش بسزایی دارند امهالی صورت نگیرد.
وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار و 600 نفر از ساکنان رفسنجان متقاضی زمین برای ساخت مسکن هستند گفت: اکثر این افراد جوانان و یا در شرف ازدواج هستند و زمینی برای احداث مسکن ندارند.
** پرونده سه هزار هکتار زمین دارای مشکل در دادگستری رفسنجان باز است
شهردار رفسنجان گفت: پرونده سه هزار هکتار زمین دارای مشکل سند در دادگستری رفسنجان باز است و این اراضی تعیین تکلیف نشدند.
محمدرضا عظیمی زاده ادامه داد: 100 هکتار از اراضی جاده کرمان و سرچشمه که به منظور پیست موتورسواری استفاده می شود در تصرف شهرداری است اما سند ندارد.
عظیمی زاده به بحث بازآفرینی شهری پرداخت و بیان کرد: وظیفه شهرداری است با ایجاد رویکرد جدید دولت شرایط بهینه ای برای مردم ایجاد کند تا همگان از طرح ها بهره مند شوند.
رفسنجان با جمعیت بالای 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.