به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پورابراهیمی در نشست شورای اداری شهرستان کرمان افزود: یارانه های پنهان و غیرپنهان اقتصاد ایران 900 هزار میلیارد تومان است که تقریبا دو تا سه برابر بودجه عمومی کشور می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه سوخت استان می توانیم با صرفه جویی بخش عظیمی از درآمدهای ناشی از هدفمندی مصرف سوخت را به جریان فعالیت اقتصادی برگرداند.
وی ادامه داد: سال 98 به دلیل شرایطی که در حوزه تحریم ها به وجود آمده سال خاصی است و از اکنون باید برنامه جامع و کامل خود را در چارچوب مشخص برای عبور با کمترین میزان مشکلات داشته باشیم.
وی بیان داشت: سال 97 در مسائل بوجه ای با مشکل خاصی مواجه نیستیم و درآمدهای مازاد هم داشته ایم اما در حوزه نفت نمی توان مانند قبل حساب کرد و از جریان نفت باید خارج شویم.
پورابراهیمی افزود: تحریم های آمریکا برای ما فرصت استثنایی برای جدا شدن از نفت است اما تا زمانی ذخایر نفتی داریم و آن را می فروشیم و منابع ناشی از این فروش را در بودجه عمومی کشور نمی آوریم و سرمایه ای برای کشور می شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، درآمدهای مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: این مسئله به معنی افزایش نرخ مالیات نیست بلکه 30 تا 40 هزار میلیارد تومان امکان وصول مالیاتی داریم که فرار مالیاتی است.
وی ساماندهی بخش مالیات و ایجاد پایه های مالیاتی جدید را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: اکنون 50 هزار میلیارد تومان در ایران معافیت های مالیاتی قانونی وجود دارد.
پورابراهیمی تصریح کرد: از سویی تهدید هم جدی است و سال آینده باید با مدیریت دقیق و صحیح نظام اجرایی کشور را اداره کنیم، پرداخت ها و رویکرد مرتبط با تعهدات دولت در سال آینده با شرایط خاصی رو به رو می شود و استفاده از ظرفیت های جدید در این حوزه ضروری است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درآمدهای مالیاتی را ظرفیتی برای ساماندهی منابع کشور دانست و گفت: بخش مالیات باید ساماندهی شود و پایه های جدید مالیاتی داشته باشیم.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.