به گزارش روز شنبه مرکز اطلاع ‌رسانی، روابط ‌عمومی و امور بین ‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در آیین امضای تفاهم‌ نامه بین این سازمان و کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: در طول چهل سال گذشته، خدمات بیشمار و ارزنده ‌ای در کشور انجام شده است.
وی ادامه داد: با وجود ترورها، جنگ تحمیلی و تحریم‌ های ظالمانه، کشورمان از نظر علمی در رتبه 15 دنیا و رتبه نخست منطقه خاورمیانه و از لحاظ پیشرفت ‌های فضایی در ردیف دوم این منطقه قرار داریم.
وی اظهار داشت: بر ‌اساس گزارش ‌های مستند صندوق بین‌ المللی پول، ایران در زمره 18 اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد و در چند سال آینده این رتبه به جایگاه 15 می ‌رسد.
نوبخت تصریح کرد: پیشرفت کشور را تنها در عمران و آبادانی شهرها نمی‌ بینیم و رشد و توسعه روستاها را هم از اولویت ‌های اصلی تلقی می‌ کنیم.
وی اظهار داشت: در سفر اخیر به استان کرمان، تصمیم گرفتیم نسبت به حل مشکل مسکن و اصلاح معاش نیازمندان جنوب شهر کرمان اقدام‌ های لازم را انجام دهیم و در جمع‌ بندی خود به احداث 10 ‌هزار واحد مسکونی رسیدیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با این اقدام، روح بلند امام راحل (ره) و روح بزرگ شهیدان والا‌مقام شاد شود و لبخند رضایت را بر سیمای مردم جنوب کرمان نظاره کنیم.
وی بیان کرد: چنین اقدام ارزشمندی در سایر مناطق نیازمند کشور هم استمرار یابد و سازمان برنامه و بودجه کشور نیز حمایت کامل خود را استمرار خواهد داد و از اهتمام کمیته امداد امام خمینی (ره) و نیز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم قدردانی می‌ کنیم.
این گزارش حاکی است که در این مراسم، مهندس پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ضمن قدردانی از تلاش‌ های نوبخت و مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، احداث 10هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان را یک روش منطقی و مناسب این سازمان برشمرد که با کمک نهادها و دولت انجام می گیرد.
به گفته فتاح، 10 هزار واحد مسکونی احداث شده به کسانی تعلق می‌ گیرد که تا به حال از هیچ تسهیلاتی در زمینه خرید یا احداث مسکن در چهل سال اخیر استفاده نکرده‌ اند.
در این آیین علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اظهار داشت: به محض امضای تفاهم‌ نامه، کار احداث 10 هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان در مدت یک ‌سال انجام می گیرد و امیدواریم در کنار احداث مسکن، بتوانیم در زمینه اصلاح معاش مردم این دیار هم گام‌ هایی برداریم.
بر ‌اساس این تفاهم ‌نامه احداث 10 هزار واحد مسکونی در جنوب کرمان با متراژ 50 متر مربع از امروز آغاز می ‌شود و هزینه احداث هر متر مربع، حدود یک میلیون تومان برآورد شده و برای احداث این واحدها، 50 درصد اعتبار مورد نیاز را سازمان برنامه و بودجه کشور از محل اعتبارات عمومی تأمین و 25 درصد اعتبار را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌کند و 25 درصد باقی‌ مانده را نیز کمیته امداد امام خمینی (ره) فراهم خواهد کرد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.