حبیب الله خنجری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با کامل شدن چرخه فولاد در نیمه اول سال آینده نیز در افقی که ترسیم شده ، زرند به قطب صنعتی کشور تبدیل خواهد شد.
وی همچنین به پیشرفت های حاصل شده در حوزه معدنی این منطقه پس از انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت : طی سال های اخیر 6 معدن سنگ‌آهن در زرند به بهره‌برداری رسیده که مهم‌ترین آن مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد است و یکی از ذخایر عظیم سنگ‌آهن کشور محسوب می‌شود و تاکنون 153 میلیون تن از آن استخراج‌شده است.
خنجری همچنین با توجه به وجود یک مرکز مخابراتی مغناطیسی 500 شماره‌ای و فعال بودن یک شبکه تلویزیونی در قبل از انقلاب در این شهرستان گفت: در حال حاضر تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از تلفن و اینترنت بهره‌مند هستند و این شهرستان تحت پوشش کامل شبکه‌های تلویزیونی است.
فرماندار زرند در ادامه گفت: اینک 98 درصد جمعیت این شهرستان باسواد هستند و تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای مدرسه ابتدایی و تمامی مراکز دهستان‌ها نیز دارای مدرسه راهنمایی می باشد و این در حالی است که در قبل از انقلاب تنها چهار درصد از جمعیت شهرستان باسواد بوده و تنها سه مدرسه راهنمایی و دبیرستان داشته‌ایم.
وی افزود: قبل از انقلاب هیچ مرکز دانشگاهی در این شهرستان وجود نداشت و ولی هم اکنون اکنون بیش از پنج هزار دانشجو در پنج واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و در زمینه ورزشی نیز به زودی از 9 سالن ورزشی فعال و 3 سالن در حال احداث بهره‌برداری به عمل خواهد آمد.
فرماندار زرند راه‌های ارتباطی زرند- کرمان را در قبل از انقلاب راههای درجه یه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 622 کیلومتر محور ارتباطی اصلی زرند – راور، زرند – رفسنجان، زرند- کرمان، زرند – کوهبنان و زرند-بافق احداث‌شده است و بیش از 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از راه آسفالته بهره‌مند هستند.
خنجری بیان کرد: قبل از انقلاب 500 هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را در زرند داشته‌ایم و در حال حاضر بالغ‌بر 50 هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی و کشاورزی است.
وی همچنین گفت: شهرستان زرند در 40 سال قبل تنها 4چهار شبکه آب‌رسانی در قالب 35 روستا داشت و اکنون به همت والای مردم خودجوش زرند و مسئولان ذیربط بیش از 97 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب سالم بهره‌مند هستند.
فرماندار زرند بابیان اینکه تمامی دهستان‌ها به مراکز بهداشتی و روستاهای بالای 600 نفر جمعیت به خانه بهداشت مجهز شده‌اند گفت: این خدمات نسبت به قبل از انقلاب با توجه به اینکه فقط دو مرکز بهداشتی و درمانی در زرند بوده است رشد قابل توجهی داشته است.
خنجری گفت : قبل از انقلاب تنها 19 روستای این منطقه دارای برق بوده‌اند ولی در حال حاضر تمامی روستاهای بالای پنج خانوار از نعمت برق برخوردار شده و همچنین بیش از 98 درصد جمعیت شهرستان در قالب 4 شهر و 101 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند.
وی شهرستان زرند را در شکل‌گیری پیروزی انقلاب اسلامی از جمله شهرستان‌های پیشتاز کشور عنوان کرد و گفت: امسال برای اولین بار به میمنت 40 سالگی انقلاب برنامه‌ای با نام 40 دیدار مردمی در 40 مسجد به ‌صورت هفتگی در مساجد مختلف شهرستان برگزار می‌شود.
شهرستان زرند در 75کیلومتری شمال غرب کرمان قرار دارد.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.