**جیرفت :
به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت جیرفت در خطبه های این هفته نماز جمعه، به چهل سالگی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با وجود تحریم، تهدید و مشکلات جهان استکبار، با حضور مردم بصیر همچنان استوار در مسیر خود حرکت می کند.
حجت الاسلام غلامحسین عبدلله زاده افزود: انقلاب اسلامی در دهه چهارم خود از مرزهای کشور خارج شده و در هزاران کیلومتر خارج از مرزهای کشور قابل روئیت بوده که این مساله نشان از قدرت این انقلاب در دنیا است.
وی ادامه داد: به کوری چشم دشمنان، این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) می شود.
خطیب جمعه جیرفت با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی باید نقاط قوت و ضعف انقلاب شناسایی شود، اظهار داشت: نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت باید تقویت شود تا انقلاب اسلامی قوی تر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند یکی از ضعف های انقلاب اسلامی، دنیا طلبی مسئولان بوده که این، نقطه انحراف انقلاب است.
حجت الاسلام عبدلله زاده افزود: وقتی مردم ببیند مسئولان در حال جمع آوری ثروت هستند این میل در مردم نیز ایجاد می شود.
وی ادامه داد: وقتی وزرا در خانه های مجلل با حقوق های نجومی زندگی می کنند باعث کاخ نشینی و فاصله با جامعه خواهند شد و در نتیجه، انحراف ایجاد می شود.
خطیب جمعه جیرفت به سفر معاون اول رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: اصل این سفرها که همان آشنایی با مشکلات مردم باشد، صحیح بوده و در این سفرها مسئولان باید با مردم ارتباط مستقیم برقرار کرده و مشکلات آنها را پیگیری کنند.
وی به اظهار نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب در زمینه پرداخت یارانه به مردم محروم این منطقه اشاره کرد و افزود: وقتی مسئولی مشکلات مردم را نمی داند و لمس نکرده این نشان از فاصله بین مردم و مسئولان است که باید کم شود.
وی اظهار داشت: نا آشنایی مسئولان به دلیل کاخ نشینی از مشکلات مردم سبب ایجاد تصمیمات نا صحیح و در نتیجه بدبینی مردم به نظام و فاصله گرفتن آنها از دولت می شود.
خطیب جمعه به سخنان امام خمینی (ره) در زمینه لیبرال ها هم اشاره و تصریح کرد: ایشان فرمودند لیبرال ها، نامحرم هستند و انقلاب را به دست نا اهلان ندهید لذا همه در این زمینه هوشیار باشند.
وی اظهار د اشت: مردم در انتخاب مسئولان توجه کنند چرا که افرادی در چهل سالگی انقلاب دارای منصب هستند که هیچ نشانه ای از اعتقاد به اسلام و انقلاب ندارند.
امام جمعه موقت جیرفت به مساله برجام اشاره کرد و گفت: برجام تجربه ای تلخ بود که با وجود این تجربه، هنوز عده ای بر ارتباط با غرب اصرار دارند.
وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند، فریب لبخند دشمن را نخوریم لذا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، مردم تجربه های زیادی در بی اعتمادی آمریکا داشته اند و بر این اساس نباید به غرب اعتماد کرد.
وی ادامه داد: مردم ایران این وعده ها ر ا فراموش نکرده اند لذا باید از تاریخ درس بگیریم و نباید اجازه دهیم تاریخ دوباره تکرار شود چرا که از دست دادن فرصت ها، خسارت محض است.
وی به فضاسازی لایحه اف ای تی اف (FATF) اشاره کرد و گفت: عده ای با فضا سازی دنبال فشار بر شورای نگهبان در تایید این لایحه هستند در حالی که این موضوع نیز همچون برجام، بی فایده است.
** رفسنجان :
امام جمعه رفسنجان استقلال سیاسی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: ملت ایران این استقلال را با چنگ و دندان حفظ کرده اند تا گزندی از سوی دشمن به آن وارد نشود.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام عباس رمضانی پور در خطبه های نماز جمعه شهر رفسنجان اظهار کرد: دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در خیلی از زمینه ها کسب شده از جمله در علوم و فنون، تکنولوژی، بعد هسته ای که همه دنیا از آنها مطلع هستند.
وی بیان کرد: در آستانه دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و ما قدم در 41 سالگی انقلاب می گذاریم؛ با همه فراز و فرودها و شیرینی ها، تلخی ها و جنگ افروزی های دشمن ناکامی نداشتیم و ناکامی ها از آن دشمن بود.
وی تصریح کرد: آنها هزینه و وقت زیادی برای نابودی ایران اسلامی می گذارند.
وی بیان کرد: رفتار زشت دشمن با یک خبرنگار زن شبکه خبری نشان از ضد حقوق بشریتی آمریکا دارد و باور دارند که هیچ کس نباید خودی نشان دهد ، یا دخالت بی جای آمریکا در امور کشورهای دیگر از جمله اینکه در ونزوئلا که رئیس جمهوری ونزوئلا بالای 70 درصد آرای مردمش را گرفت اما آمریکا این فرد را جابجا کرد و شخصی دیگر را روی کارآورد.
وی بیان کرد: شما ملت بزرگ هیمنه آمریکا را شکستید و 22 بهمن امسال متعلق به همه طبقات و افراد است و آمریکا دشمن همه افراد است.
امام جمعه رفسنجان خاطرنشان کرد: دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در علوم و فنون، تکنولوژی، بعد هسته ای و ... وجود دارد و همه مطلعید و مهمترین دستاوردها استقلال سیاسی است و این استقلال را با چنگ و دندان حفظ کردید و تا ظهور امام زمان(عج) از آن نگهداری خواهید کرد.
وی افزود: رفسنجان در به پیروزی رسیدن انقلاب نقش مهمی ایفا کرده است و رفسنجان شهری مذهبی است و انقلابیون دلیر همچون شهید حاج علی محمدی پور که از مبارزین قبل انقلاب بود داشت.
امام جمعه رفسنجان به دیدار اخیر مسئولان پژوهشکده با رهبر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری فرمودند برای حرکت علمی شب و روز نشناسید و عقب ماندگی در رشد علمی کشور بیشتر استعمار را برای کشور به وجود می اورد.
وی بیان کرد: لزوم تحقق پیشرفت علمی مورد تاکید معظم له بود همچنین استفاده از توانایی ها و دستاوردهای علمی از مسایلی است که مد نظر ایشان بود.
وی بیان کرد: همچنین ایشان فرمودند از تکنولوژی غرب استفاده کنید و از توصیه های آنها استفاده نکنید چون شما را سر کار می گذارند.
حجت الاسلام رمضانی پور به وقوع فتنه 88 اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی گوشزد کردند که احیانا دشمن بخواهد از غفلت استفاده کنند لذا باید هوشمند و هوشیار باشیم تا در سال 98 ضربه ای از دشمن نخوریم.
وی مخالفت خود را در مورد استانی شدن انتخابات بار دیگر تکرار کرد و گفت: طرح استانی شدن انتخابات که هرچه جلوتر می رویم به مضرات آن پی می بریم و نمایندگان که به کلیات این طرح رأی دادند و به جزئیات آن توجه نداشتند اما این طرح هم کاهش آمار رأی دهندگان را دارد هم سران قدرتمند و ثروتمند به مجلس راه پیدا می کنند.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که مجلس جای پابرهنگان است که طعم تلخ فقر را چشیده باشند شایسته است شورای نگهبان این طرح را بازبینی کند و نباید رای بیاورد.
**سیرجان :
امام جمعه سیرجان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : دشمنانی که در صدد فروپاشی نظام اسلامی بودند امروز شاهد گرفتاری و بحران شده اند و پنج هفته تعطیلی در آمریکا بحرانی برای دولت آمریکا شده است تا جایی که کارمندان رسمی دولت استعفا می دهند و این بحرانها زمینه فروپاشی استکبار را رقم می زند.
حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود : ملت ایران به گذشته خود افتخار و به آینده هم امیدوار است و همه مردم و مسئولان هم با وحدت و همدلی مشکلات اقتصادی و معیشتی را برطرف می کنند.
وی بازداشت غیر قانونی مرضیه هاشمی در آمریکایی که دم از حقوق بشر و آزادی دارد را خلاف مقررات بین المللی و حتی ضد انسانی و اخلاقی عنوان کرد و گفت : این بازداشت که منجر به آزادی وی هم شد لکه ننگی در کنار همه جنایت ها و خیانت های تاریخی آمریکا خواهد بود .
خطیب جمعه سیرجان موشک پرانی رژیم غاصب صهیونیست را به فرودگاه و سرزمین سوریه محکوم کرد و گفت : صهیونیست ها بدانند هر اقدام آنان بی پاسخ نمی ماند و قطعا این اقدامات جنایت بار سردمداران غاصبین قدس را به ورطه سقوط و هلاکت نزدیکتر می کند.
حجت الاسلام حسینی گرامیداشت باشکوه 40 سالگی انقلاب را اولویت همه برنامه های فرهنگی عنوان کرد و گفت : در دهه مبارک فجر ضمن افتتاح طرح های عمرانی و فرهنگی مختلف در این شهرستان در جمعه آینده که سرآغاز ایام الله دهه فجر است میز خدمت مسئولان شهرستان سیرجان در نماز جمعه مستقر می شود و تمامی مسئولان پاسخگوی مشکلات و خواسته های مردم خواهند بود .
وی گفت : در این دهه بزرگترین نمایشگاه شهرستان از دست آوردهای انقلاب برای ارائه خدمات انقلاب به مردم و همچنین تولیدات کالاهای تولیدی کارخانجات سیرجان و نمایشگاه اقتدار نیروی دریایی برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می شود.
امام جمعه سیرجان خواستار اصلاح سخنان رئیس جمهوری در مورد فضای مجازی و تلگرامی شد و گفت : امیدواریم از این فضا برای وحدت و همدلی استفاده شود و برخی فرمایشات مسئولان زمینه دو قطبی کردن کشور را به وجود نیاورد که امروز شکست دشمن در اتحاد و یکی شدن ملت ایران خواهد بود.
وی در خطبه اول به فرمایشات رهبری معظم در مورد پیشرفت علم پرداخت و گفت : ایشان حرکت های علمی را پرشتاب عنوان فرمودند و اوج این شتاب در علم را خواستار شدند و برایجاد زمینه پیشرفت های همه جانبه تاکید کردند که باید همه ما در این زمینه تلاش کنیم تا شاهد آینده درخشان این مملکت باشیم.
7450/7429/7435/ 7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.