داود پرهیزکار شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه ها با حمایت های دولت و از نوع به روز ترین ایستگاه های هواشناسی بوده که بیشتر آنها به صورت خودکار عمل می کنند.
وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات زیادی را در بخش هواشناسی ارائه کرده است و امروز شاهد فعالیت پنج هزار ایستگاه هواشناسی در سراسر کشور هستیم.
رئیس سازمان هواشناسی کشور به راه اندازی سامانه تهک در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: با حمایت دولت هم اکنون این سامانه در تمام 31 استان کشور فعال است و مردم از خدمات سامانه تهک استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه سامانه تهک از بخش های گردشگری، جاده ای، کشاورزری، توریست، آلودگی هوا و معماری و شهرسازی تشکیل شده ، افزود: بخش های مختلف این سامانه هنوز در مراکز هواشناسی تمامی استان ها فعال نشده اند و در گام اول، در هر استان با توجه به ظرفیت موجود در بخش های تخصصی راه اندازی شده و در استان کرمان در بخش کشاورزی راه اندازی شده است.
پرهیز کار ادامه داد: برخورداری کامل مراکز هواشناسی از بخش های مختلف سامانه تهک در دستور کار است که در صورت تامین اعتبار، این مهم تا پایان دولت تدبیر و امید محقق می شود.
وی با بیان اینکه بازخورد راه اندازی سامانه تهک در استان ارزیابی می شود، گفت: برای نخستین بار در سال 95-94 توانستیم اولین بازخورد سامانه تهک را در حوزه کشاورزی 11 استان ارزیابی کنیم که طبق این ارزیابی در سال 422 میلیارد تومان ارزش افزوده برآورد شد.
وی تصریح کرد: در دومین سال ارزیابی سامانه تهک طی سال 95-96 در 17 استان، یکهزار میلیارد تومان ارزش افزوده و طی سال گذشته در 21 استان، یکهزار و 500 میلیارد تومان ارزش افزوده گزارش شد.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شروع سامانه تهک دستی بوده است، تصریح کرد: کاربران از نزدیک با حوزه وظایف این سامانه آشنا شده و در مجموع از زمان راه اندازی این سامانه 2 میلیون نفر کشاورز تحت پوشش اطلاعات سامانه قرار گرفته که بخشی به صورت مستقیم و بخشی توسط سازمان جهاد کشاورزی از خدمات سامانه تهک برخوردار شدند.
**طرح استقلال سازمان هواشناسی جنوب کرمان بررسی می شود
رئیس سازمان هواشناسی کشور از بررسی طرح استقلال سازمان هواشناسی جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: این طرح بررسی و در صورت اخذ مجوز از بخش های مربوطه پیگیری می شود.
وی به ظرفیت کشاورزی جنوب استان کرمان اشاره کرده و افزود: ایستگاه هواشناسی میانده در سال 1350 راه اندازی شده که نشان از اهمیت هواشناسی در مسایل این منطقه است.
جنوب استان کرمان از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر، یک سوم وسعت استان پهناور کرمان را به خود اختصاص داده است.
ایستگاه میانده شهرستان جیرفت قدیمی ترین ایستگاه هواشناسی استان کرمان بوده که در سال 1350 راه اندازی شده است.
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.