به گزارش ایرنا، محمدمهدی تندگویان روز چهارشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان کرمان افزود: ردیف اختصاصی بودجه از سال آینده برای مجمع ملی جوانان اختصاص می یابد و اکنون نهاد جوانان منفک از دولت در ایران فعالیت می کند.
وی با تاکید بر اینکه برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی مجمع ملی جوانان در استان کرمان شکل می گیرد اظهار داشت: این مجمع 21 سال پیش در شواری جوانان کشور تصویب شد اما تاکنون عملیاتی نشده بود.
وی تصریح کرد: سال گذشته در نخستین دوره اساسنامه این مجمع در شیراز رونمایی شد و برگزاری مجمع در کرمان نشان از سرزندگی و نشاط جامعه جوان کرمان دارد .
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: 300 نفر از تمامی استان ها به کرمان آمدند و بدون هیچ حاشیه ای در بهترین سطح این مجمع توسط تشکل های مردم نهاد برگزار شد.
وی گفت: انتخابات الکترونیک و رسمی هیات رئیسه مجمع ملی جوانان یک مدل خوب انتخابات کشوری بود.
تندگویان افزود: آغاز دولت تدبیر و امید 200 سازمان مردم نهاد داشتیم که امروز به 2 هزار و 200 سازمان رسیده و تا پایان دولت دوازدهم این میزان به چهار هزار خواهد رسید.
وی یادآور شد: ایجاد تشکل های مردم نهاد فرهنگی و اجتماعی راه حل رفع مشکل بیکاری است زیرا خروجی این تشکل ها باید اشتغالزایی باشد.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود : پرداخت وام های مستقیم از محل اعتبارات بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید از سال گذشته در حوزه جوانان آغاز شده و تاکنون حدود 2 میلیارد تومان پرداخت شده است که این اعتبار افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: با وجود تخصیص شناسه به سمن های جوانان، این سازمان ها مستقیم وارد بازار کار می شوند و از پرداخت مالیات معاف شده و حق سود انباشته ندارند.
تندگویان عنوان کرد: دستگاه های دولتی فعالیت خود را به بهترین شکل به جوانان برون سپاری کنند که موجب اشتغالزایی و منفعت دستگاه ها می شود.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد جوانان در زمینه های هنری، پژوهشی، تولیدی و عمرانی و آسیب های اجتماعی فعال هستند و می توانند با امکانات مردمی بزرگترین یار دولت باشند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: ستادهای ساماندهی جوانان استان کرمان به عنوان اعضای یک خانواده باید از تمامی امکانات موجود استفاده کنند و برگزاری نشست های آنان دغدغه تمامی افراد و مسئولان باشد.
وی تاکید کرد: استاندار کرمان با بررسی مصوبه ها و فعالیت توسعه ای، پای کار جوانان است و برخورد استاندار کرمان در راستای توسعه سازمان های مردم نهاد جوانان قابل تسری به تمامی کشور است زیرا این امر مشکلات جوانان کشور را رفع می کند.
تندگویان اضافه کرد: در موضوع اغتشاشات دی ماه گذشته یک نفر از تشکل های مردم نهاد دستگیر نشده است و این افراد با وجود فشارها مقابل دولت نمی ایستند که یک دستاورد است.
وی گفت: اجازه فعالیت سیاسی به جوانان در سازمان های مردم نهاد نمی دهیم و نگرش وزارت ورزش و جوانان اشتغالزایی، رفع آسیب های اجتماعی و تولید محصولات فرهنگی و علمی حوزه جوانان است.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: مکان خانه جوان کرمان امروز در اختیار شهرداری است و با توافق داخل استانی مشکل این مکان رفع خواهد شد.
وی اظهار داشت: سیاست دولت در حوزه جوانان نشان داده شد که جوان گرایی از وزارت خانه ها آغاز شده و در این زمینه از استان ها درخواست داریم که از مدیران جوان استفاده کنند.
تندگویان ادامه داد: مجوز استخدام یکهزار نفر بانوان و جوانان صادر شده که به استان ها ابلاغ می شود.
استفاده از جوانان توصیه ای برای نجات کشور است و باید از مشاوران با تجربه در کنار مدیران جوانان استفاده شود.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.