به گزارش ایرنا، محمدحسین امید روز سه شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در محل تالار خیام این دانشگاه افزود: مدیریت سبز و استفاده از مزرعه ای در دانشگاه ولیعصر رفسنجان که با پساب های دانشگاه در حال اداره است می تواند الگویی برای باغ های شهر باشد.
وی تصریح کرد: استفاده از آبهای نامتعارف و نامناسب نسخه درمان استان کرمان است.
امید با اشاره به اینکه انتقال آب از سرشاخه ها می تواند مفید باشد اما بسیار گران قیمت و پرهزینه است بیان کرد: باید یاد بگیریم که با کویر مدارا کنیم و همزیستی داشته باشیم و دانشگاه می تواند در این حوزه بسیار موثر باشد.
وی رشد رفسنجان را در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بی نظیر دانست و افزود: مهمترین ویژگی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان حضور خیرین در ایجاد و توسعه زیرساخت ها است.
نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه ولیعصر رفسنجان (عج) 27 سال از آغاز فعالیتش می گذرد گفت: این دانشگاه در بین دانشگاه های در کشور از لحاظ زیرساخت ها، اعضای هیات علمی مفید و توانمند و دیگر ویژگی ها برتر است.
وی وجود 53 شرکت و مرکز رشد در این دانشگاه را از ظرفیت های بسیار خوب عنوان کرد و گفت: این دانشگاه در راستای ارتقاء همه سطوح جامعه فعالیت های مفید انجام می دهد و مسئولان کشوری از جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری هم مکرر گفته اند که دانشگاه باید برای جامعه مفید باشد لذا از ظرفیت دانشگاه ها در رفسنجان برای رفع مشکلات حوزه کشاورزی استفاده شود.
محمد علی دهقان رئیس سابق دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز گفت: وظیفه این دانشگاه این است که در همه ابعاد بتواند راهکاری در جهت رفع مشکلات پیدا کند.
وی بیان کرد: این دانشگاه با وجود 270 عضو هیات علمی باید نقش مهمی در جامعه ایفا کند و دانشگاه ولیعصر (عج) در 27 سال گذشته ‌در همه برهه ها تحرک و پویایی‌ داشته است.
سرپرست جدید دانشگاه ولیعصر رفسنجان نیز اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اولین دانشگاه استان است که مجوز مرکز رشد را از وزارتخانه گرفته است.
حسن رنجبر کریمی بیان کرد: 53 شرکت در مرکز رشد دانشگاه ثبت شده که از این تعداد پنج شرکت دانش بنیان است.
محمدعلی دهقان به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری منصوب شد و حسن رنجبر کریمی که معاونت پژوهشی دانشگاه ولیعصر (عج) را بر عهده داشت به عنوان سرپرست جدید دانشگاه ولیعصر برگزیده شد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.