به گزارش ایرنا، رضا رحمانی روز سه شنبه در نشست با خودروسازان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: این اعتبارات تاکنون پرداخت نشده و به زودی محقق می شود که به طور عمده به قطعه سازان داده می شود تا تولید انجام شود.
وی اظهار داشت : نگاه حمایتی دولت به کارگران و حقوق مردم ایجاب می کند که توسعه صنعت خودرو سازی متوقف نشود و در مقابل باید تولید اصلاح شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای اصلاح تولید خودروسازی، ورود نقدینگی را به عنوان ابزار تولید به این حوزه پیگیری کردیم و با همکاری بانک مرکزی و دولت، ستاد اقتصاد مقاومتی با حضور معاون اول رئیس جمهوری در راستای رفع مشکلات خودروسازان تشکیل شد.
وی بیان کرد: در این راستا خودرو سازان 80 درصد خودروهای پیش فروش شده را با شرایط قبلی عرضه و مابقی را با شرایط جدید تولید می کنند.
وی با بیان اینکه تمامی افراد باید به خودروسازان کمک کنند ادامه داد: بیش از 40 درصد خودرو و قطعات تولید شده باید ساخت داخل کشور باشد تا وزارت صنعت، معدن و تجارت از این محصولات حمایت کند و همچنین قطعات تولیدی بومی، نباید وارد شود.
رحمانی تصریح کرد: ایران خوردو و سایپا با نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت نمایشگاه گذاشتند و قطعات خارجی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود و قطعه سازان سراسر کشور برای ساخت این قطعات اعلام آمادگی می کنند که سیاست قطعی ما است.
وی افزود: رابطه قطعه سازان با انجمن های حوزه خودرو باید تقویت شود و در راستای واردات قطعات خودرو نیز هیاتی به خارج از کشور فرستاده شده که قطعات قابل تولید در داخل کشور را شناسایی کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه لوازم خانگی نیز این سیاست دنبال می شود.
وی گفت: هشت هزار نفر صادر کننده داریم که 6 هزار نفر از این میزان زیر یک میلیون دلار ارز آورده دارند که صلاح نیست به این افراد سختگیری شود لذا باید صادر کنندگان بزرگ نیز ارز خود را به کشور وارد کنند.
رحمانی عنوان کرد: خودروسازان داخلی یک میلیون خودرو پیش فروش کردند و با وجود پیش فروش ها طی ماه های گذشته تولید افت فراوانی داشته است.
گرانی ارز موجب بیکاری در استان کرمان شده است
مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان و معین اقتصادی شهرستان بم نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه قبلا ارز 4200 تومانی به خودروسازان داده می شد و امسال نرخ ارز بر اساس سامانه نیمایی تعریف شده، موجب کاهش تولیدات و بیش از 10 درصد تعدیل نیرو در این گروه شده است.
محمدرضا شه بخش افزود: پیش بینی می شود با وضع موجود تا سال آینده بیش از 50 درصد تعدیل نیرو داشته باشیم.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.