به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه شنبه در آئین افتتاح مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان استان کرمان افزود : اصل کار این است که با وجود تحصیل کردگان دانشگاهی در خانه ها، هر خانه به یک کارخانه تبدیل شود.
وی با بیان این مطلب که در زمینه فناوری و اشتغال، وضعیت مناسبی با توجه به سرمایه های موجود و سرمایه گذاری های انجام شده نداریم، عنوان کرد: رویکرد دولت دوازدهم توجه به حرکت دانش بنیان، اقتصاد دانش بنیان و توجه به رشد علمی است.
وی از جوانان کارآفرین و تحصیل کرده تقدیر کرد و گفت : این جوانان برای تبدیل دانش به فناوری و ایجاد اقتصاد دانش بنیان نقش اثرگذاری را ایفا می کنند.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: یکی از دستاوردهای قطعی جمهوری اسلامی ایران در حوزه آموزش به ویژه آموزش عالی بوده است و رشد علمی ایران در برخی سال ها جز رتبه های برتر دنیا بوده است.
ابتکار با اشاره به اینکه رشد حضور زنان در دانشگاه ها بسیار چشمگیر است، ادامه داد: امروز تعداد دانشجویان دختر در اکثر رشته های دانشگاهی از تعداد دانشجویان مرد پیشی گرفته است که جای تقدیر دارد اما مسئولیت ما را سنگین تر کرده و ضرورت ایجاد فضای لازم برای اشتغال این جوانان را به ما گوشزد می کند.
وی عنوان کرد: پارک های علم و فناوری، مراکز شتاب دهنده و استارت آپ ها به صورت ویژه مورد توجه جوانان قرار گرفته اند و با استفاده از این فضاها می توان پیوند لازم برای توسعه اشتغال های دانش بنیان را فراهم کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهارداشت: اتفاقات مهمی در حوزه های دانش بنیان رخ داده و در این حوزه نیازهای بسیار زیادی وجود دارد تا کارها اقتصادی شوند.
ابتکار گفت: در بسیاری از عرصه ها استعدادها و توانایی های بسیار بالایی داریم و با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان می توان این استعدادها را شکوفا کرد.
وی با بیان اینکه مراکز رشد به شکلی هوشمندانه طراحی و اجرائی شده اند، ادامه داد: در این برهه، به ویژه در شرایط کنونی که شاهد تلاش ناجوانمردانه دولت آمریکا برای ضربه زدن به مردم ایران، اقتصاد ایران و علوم و فناوری ایران هستیم نیاز به فعالیت هایی داریم که امید را در جامعه ایران بسط دهد.
ابتکار تاکید کرد: با افتخار و سربلندی اعلام می کنیم که مردم ایران با همه سرمایه و تلاش خود بارها در برابر دشمنی های دشمنان ایستاده اند و سربلند بوده اند و این بار نیز در برابر جنگ اقتصادی و روانی برای القای ناامیدی می ایستند و در جنگ روانی دشمنان با پیشگامی دانشگاهیان موفق خواهیم بود و موجی از امید و نشاط برای جامعه در عرصه های علمی و اقتصادی فراهم خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز گفت: با توجه به اینکه استان کرمان رتبه اول کشوری در حوزه تحصیلات تکمیلی بانوان را به خود اختصاص داده است و باید برای ایجاد اشتغال در بین این قشر اقدام شود.
فاطمه السادات حسینی افزود: سال گذشته سامانه سمابانو در استان کرمان افتتاح شد و خلاء وجود داشته که بانوان نمی تواستند برای فروش محصولات خود به این سامانه ورود کنند و پیشنهاد افتتاح مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان مطرح شد تا این خلاء برطرف شود.
وی با بیان اینکه دو هزار کارآفرین در سما بانو ساماندهی شده اند، عنوان کرد: تعامل رمز موفقیت در حوزه اشتغال بانوان است
السادات حسینی تصریح کرد: مرکز رشد و شتاب دهی کسب و کار بانوان با 1600 مترمربع زیربنا تا هفته آینده آماده افتتاح خواهد بود.
7440/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.