به گزارش ایرنا، جوانان بزرگترین جامعه آماری کشور را در حال حاضر تشکیل می دهند و ساماندهی، هدایت و برنامه ریزی برای این پتانسیل و نیروی انسانی ارزشمند توسط مسئولان در دستور کار قرار دارد.
در این میان سازمان ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی سیاست گذاری و رسیدگی به امور جوانان کشور، سند ملی توسعه ویژه ساماندهی امور جوانان را به عنوان یکی از برنامه های سیزده گانه سازمان ملی جوانان تهیه کرده که جوانان در گروه سنی 14تا 29 سال را جهت تاسیس و صدور پروانه فعالیت با عنوان سازمانهای مردم نهاد ( سمن ) تحت پوشش قرار می دهد.
سمن های جوانان با ساز و کارها و ضوابط مشخص، با انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه های تربیتی جوانان و بر اساس مشارکت و مدیریت جوان، فعالیت های این حوزه را هدایت و اجرا می کنند.
سمن‌های جوانان با هدف توسعه مشارکت عمومی جوانان کشور از سال ٩٢ و پس از آغاز بکار دولت تدبیر و امید توسعه چشمگیری داشته است، بطوریکه تعداد این سمن‌ها از حدود ١٠٠ سمن تا قبل ازفعالیت دولت یازدهم به بیش از 2 هزار و 400 سمن در سراسر کشور در سال 97 رسیده‌ است.
نخستین مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور بهمن سال 96 در شیراز برگزار شد و موضوع اساسنامه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان به عنوان سند موثر برای نمایندگان سمن ها در سراسر کشور نیز آذر ماه سال جاری در نشست شورای عالی جوانان کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری به تصویب رسید.
با همت سازمان ورزش و جوانان استان کرمان و با همکاری سایر دستگاه های مرتبط، این استان، میزبان دومین مجمع ملی سمن های جوانان کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر ورزش و جوانان و مسئولان ارشد کشور و استان از اول تا سوم بهمن ماه امسال است.
400 جوان طی مدت یاد شده در قالب مجمع سمن های جوانان کشور در کرمان حضور خواهند یافت و مسئولان ارشد کشوری به سخنان 2 طرفه با جوانان خواهند پرداخت و مسائل و مشکلات این قشر را بررسی و رصد می کنند.
همچنین نخستین انتخابات هیات رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان کل کشور، پس از 16 سال با حضور نمایندگان سمن های جوان کشور در کرمان برگزار می شود.
هر چند سمن های جوانان در سالهای گذشته با برخی بی مهری ها در داخل مواجه شده اند اما با انتخاب هیات رئیسه مجمع ملی سمن های جوانان راه برای حضور جوانان کشور در فعالیت های سازمانهای بین المللی از جمله یونسکو و بخش هایی از سازمان ملل هموار می شود.
به نظر می رسد برگزاری دومین مجمع ملی سمن های جوانان کشور نقطه عطفی برای فعالیت تشکل های جوان کشور باشد تا در فرآیندهای تصمیم‌سازی شرکت و در انجام کارهای مربوط به حوزه جوانان به طور موثر ورود پیدا کنند.
اسحاق جهانگیری امروز دوشنبه برای یک سفر دو روزه به استان کرمان سفر می کند که در این سفر علاوه بر افتتاح طرحهای صنعتی و زیربنایی در مجمع ملی جوانان کشور هم شرکت خواهد کرد.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.