احمد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های کشاورزی شهرستان بافت در بخش های آب و خاک، تولیدات دامی و گیاهی، صنایع تبدیلی و تعاون روستایی، احداث، تکمیل و تجهیز شده است.
وی با اشاره افتتاح چهار پژوه طرح آبیاری کم فشار همزمان با ایام الله دهه فجر در این شهرستان گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر 65 میلیارد ریال که بیش یکهزار و 812 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است؛ به بهره برداری می رسد و 275.5 هکتار از اراضی به سیستم نوین آبیاری مجهز می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت با بیان اینکه طرح تسطیح اراضی زیر حوزه سد در سطح 300 هکتار اجرا شده که این طرح با هزینه کرد اعتبار دولتی بیش از 11 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد تصریح کرد: این طرح قابلیت برداشت یکهزار و 50 تن گندم از این اراضی را دارد و 100 خانواده از این امر بهره می برند.
کریمی با تأکید بر توسعه گلخانه ها افزود: در این راستا 2 گلخانه با صرف 9.3 میلیارد ریال، هر کدام به سه تا چهار هزار متر مربع و ظرفیت تولید60 و 80 تن در این هفته به بهره برداری می رسد و برای چهار نفر اشتغالزایی می شود.
وی گفت: همچنین سه طرح پرواربندی با ظرفیت 82 تن و با صرف هزینه 11.5 میلیارد ریال به بهره برداری می رسد و برای هفت نفر اشتغالزایی می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافت بیان داشت: یک واحد گاو شیری 30 رأسی با ظرفیت تولید 19 تن و با هزینه کرد 15 میلیارد ریال نیز در این ایام به بهره برداری می رسد.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.