به گزارش ایرنا، رضا اسماعیلی شبانگاه یکشنبه در کارگروه اشتغال شهرستان رفسنجان افزود: اشتغال ایجاد شده در استان کرمان طی سال گذشته با ارائه تسهیلات به متقاضیان از محل اعتبارت صندوق های خُرد ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه باید به حوزه اشتغال های خُرد و مشاغل خانگی که سرمایه اندکی نیاز دارد ورود کنیم افزود: سالانه باید برای سه هزار نفر در شهرستان رفسنجان شغل ایجاد کرد زیرا برای ایجاد هر نوع اشتغال در حوزه واحدهای بزرگ از جمله شهرک صنعتی، منطقه ویژه اقتصادی، صنعت مس، شرکت ها و کارخانه ها به هزینه و سرمایه سنگین نیاز است.
اسماعیلی با بیان اینکه کشورهای دنیا به سمت ایجاد مشاغل کوچک و خُرد حرکت می کنند و متوسط عملکرد بنگاه های کوچک و متوسط در دنیا سه تا پنج سال است گفت: در شهرستان ها نیز باید به توسعه بنگاه های کوچک و متوسط بپردازیم تا در تولید، رونق اشتغال را شاهد باشیم.
وی با اشاره به وجود 44 هزار واحد بنگاه مشاغل ثبت شده در تأمین اجتماعی استان کرمان بیان کرد: بیشترین بنگاه اقتصادی مشاغل ثبت شده در استان بعد از کرمان که 13 هزار بنگاه دارد شهرستان رفسنجان با هفت هزار بنگاه است.
اسماعیلی گفت: برای ایجاد مشاغل خانگی پنج تا 20 میلیون تومان تسهیلات ارائه می شود که افراد جویای کار می توانند این مهم را از طریق کمیته امداد، بسیج، بهزیستی، بنیاد شهید و صندوق کارآفرینی امید پیگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان 40 دستگاه از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و غیره برای ایجاد شغل اعلام آمادگی کرده اند.
اسماعیلی با اشاره به اینکه برنامه اشتغال سال 98 در حال تدوین است افزود: دستگاه هایی که می توانند برای افراد شغل ایجاد کنند تا آخر بهمن ماه امسال اعلام آمادگی کنند.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.