به گزارش ایرنا، یدالله موحد روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: با وجود بیان دستاوردهای مبارزه اقتصادی با مواد مخدر در استان کرمان، قانون به نحوی تغییر یافته که قضات برای توقیف اموال قاچاقچیان با مشکلاتی مواجه شده اند.
وی بیان کرد: شورای عالی مبارزه با پولشویی و ستاد مبارزه با مواد مخدر دو اهرمی هستند که در پرتوی تعامل و هماهنگی آنها می توان گردش مالی قاچاقچیان مواد مخدر را مورد ضربه قرار داده و مختل کرد و این اقدام قطعا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمدهای حاصل از قاچاق مواد مخدر در سیستم بانکی گردش می یابد، گفت: این مبالغ در مواردی از کشور نیز خارج می شود و اداره کل اطلاعات استان کرمان کار ارزشمندی برای ضربه زدن به بنیان اقتصادی قاچاقچیان انجام داده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تا زمانی که تقاضا وجود دارد، عرضه بازار خود را پیدا می کند، گفت: اینگونه نیست که دسترسی به مواد مخدر، آمار اعتیاد را بالا ببرد زیرا در بسیاری از استان ها دسترسی به مواد مخدر بیشتر اما آمار معتادان پائین تر است.
وی با بیان اینکه در استان کرمان 65 درصد زندانیان مرتبط با مواد مخدر هستند، گفت: به جای تاکید بر روی مبارزه و مجازات های سخت، تقاضا را کاهش دهیم و راهکارهای پیشگیری در این حوزه را دنبال کنیم.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.