به گزارش ایرنا، سردار رضا بنی اسدی فر روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: در سال جاری بیش از 76 تن انواع مواد مخدر کشف شده که در همه موارد به جز حشیش کاهش داشته است.
وی ادامه داد: هماهنگی و همپوشانی در حوزه شورای تامین استان بویژه ارتباط بین دستگاه های اطلاعاتی، قضائی و انتظامی موجب شده که استان کرمان در حوزه مقابله با مواد مخدر همواره رتبه های اول تا سوم کشوری را به خود اختصاص دهد.
رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان با اشاره به اینکه پلیس در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برای مبارزه با مواد مخدر نیاز به تقویت دارد، اظهار داشت: نرخ کاهش سن مصرف موادمخدر بویژه مصرف مواد مخدر صنعتی که بسیار آسیبزا است، یک خطر جدی به شمار می رود.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به عزم جدی پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر، خاطرنشان کرد: اقدامات مبارزه با مواد مخدر در استان کرمان به نحوی جدی است که در سال جاری چندین شهید تقدیم این حوزه شده است.
وی بر تقویت رده های مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و ادامه داد: رده های درگیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر مظلومانه کار خود را انجام می دهند و می طلبد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سهمی از اموال قاچاقچیان را صرف تامین امکانات مورد نیاز برای مبارزه با مواد مخدر کند.
رئیس کمیته مقابله با عرضه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان عنوان کرد: در گذشته مبحثی برای استفاده پلیس از چریک های محلی مطرح شد اما به دلیل عدم تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح، ناتمام باقی ماند.
سردار بنی اسدی فر با اشاره به این مطلب که در شرق استان کرمان میزان قابل توجهی مواد مخدر از کویر عبور می کند، ادامه داد: استفاده از پهپاد که جمهوری اسلامی در این حوزه خودکفا است و تجهیز پایگاه های شرق استان در حوزه مقابله با مواد مخدر ضروری است و انتظار می رود مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر به این موضوعات توجه بیشتری داشته باشد.
فرمانده انتظامی استان کرمان خاطرنشان کرد: مواد مخدر موضوعی است که در گذشته بوده و حال و آینده نیز با آن درگیر خواهیم بود و باید تلاش کنیم تا آسیب های آن را به حداقل رساند.
استان کرمان با 183 هزار کیلومتر وسعت به لحاظ جغرافیایی در مسیر ترانزیت مواد مخدر از سوی همسایگان شرقی کشور به نقاط مرکزی و غربی و سایر کشورها قرار دارد و در این حوزه سرمایه های مادی و انسانی زیادی را پرداخت می کند و لازم است که دستگاه های مقابله با مواد مخدر کشور به این استان توجه بیشتری داشته باشند.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.