به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی جلالی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه روسای اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان در محل دفتر امام جمعه این شهر افزود: این سازمان در بسیاری از مناسبت ها تعطیلی ندارد، زیرا بیشترین شبکه تبلیغی از جمله وجود چهار هزار مداح، 650 موسسه قرآنی و سه هزار هیات مذهبی در این استان در اختیار سازمان تبلیغات است.
وی با اشاره به اینکه در سال آینده 25 درصد بودجه های ادارات از جمله بودجه سازمان تبلیغات اسلامی کاهش یافت بیان کرد: از جمله راههای دشمن برای نابودی اسلام؛ جنگ فیزیکی و اقتصادی علیه اسلام و ایران اسلامی است.
حجت الاسلام جلالی اظهار داشت: ایران اسلامی در جنگ فیزیکی 220 هزار شهید از جمله شهدای انقلاب، دوران دفاع مقدس، شهدای ترور و غیره را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.
وی دومین راه دشمن برای نابودی اسلام را ایجاد جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: در صدر اسلام نیز دشمن با محاصره اقتصادی می خواست اسلام را نابود کند اما نتوانست کاری انجام دهد.
حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند 'بدانید من به عنوان پیامبر، هم کتاب قرآن و هم کتابهای آسمانی قبل از خودم را خواندم و در آنها یک نکته مشترک دیدم آن نقطه مشترک هم این بود که بیشترین کسانی که به طرف بهشت می روند انسانهای صبور هستند.'
وی بیان کرد: در کشوری زندگی می کنیم که در رأس آن رهبری با بصیرت و هوشمند قرار دارد.
وی با اشاره به سخن رئیس رژیم صهیونیستی در مورد رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد: این شخص می گوید ' به هر سو می نگرم امام خامنه ای را می بینم که پشت مرزهای اسرائیل خیمه زده و ملت ها را به سوی خود گرم می کند و او از تنگه خیبر در عربستان تا تنگه جبل الطارق را به لرزه درآ ورده است.'
این مسئول ادامه داد: رئیس رژیم صهیونیستی می گوید 'رهبر ایران دروغ نمی گوید، حرف تکراری نمی زند، صحبت های ایشان کاملا علمی و آینده نگرانه است و حتما اتفاق می افتد '.
جلالی افزود: همچنین وزیر سابق امور خارجه آمریکا در مورد رهبر انقلاب اسلامی می گوید این رهبر می تواند نقشه هایی را که بهترین ذهن ها، در بیشترین زمان و با صرف بیشترین هزینه ها توسط افراد ماهر کشیده شده را با یک سخنرانی یک ساعته خنثی کند.
** بحث های فرهنگی با بودجه های کم به جایی نمی رسد
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بحث فرهنگی با بودجه های کم نتیجه بخش نیست و به جایی نمی رسد.
احمد انارکی محمدی اظهار داشت: امروزه مسئولیت های سنگین پژوهشی، آموزشی، تبلیغی و فرهنگی بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
وی افزود: دشمن برای نابودی اسلام هزینه های سنگینی را به همه دنیا در قالب طالبان، داعش و غیره پرداخت می کند تا علیه ایران و دیگر کشورهای مسلمان حرکت کنند.
وی تصریح کرد: امسال در بودجه های قرآنی سرانه مبلغی که برای بحث های قرآنی داده می شود نفری 300 تومان است لذا مشکلات در بحث فرهنگی بعدا خود را نشان می دهد و قابل جبران نیست.
*** 50 خانه عالم روستایی در رفسنجان احداث شد
رئیس سابق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان نیز گفت: از بدو تأسیس این نهاد، در رفسنجان 50 خانه عالم روستایی احداث شد.
حجت الاسام سید محمود حسینی اظهار داشت: 50 خانه عالم روستایی با کمک مردم و حمایت های سازمان تبلیغات اسلامی در رفسنجان احداث کردیم که گام موثری در تبلیغ دین بود و روحانیون به دلیل نداشتن جا و مکان با مشکلاتی روبرو بودند.
وی یکی دیگر از کارهای بنیادی که در این شهرستان توسط این اداره انجام شد را پیگیری جهت تاسیس دبیرستان علوم و معارف اسلامی پسرانه صدرا برشمرد و افزود: این دبیرستان خروجی های بسیار خوبی داشته است و برخی از فارغ التحصیلان آن جذب دانشگاه آزاد، حوزه های علیمه و دانشگاه رضوی شدند.
حسینی بیان کرد: ساماندهی 200 هیات مذهبی را داریم و برگزاری انتخابات چهار دوره کانون مداحان را طی چند سال اخیر داشتیم که جمع زیادی از مداحان شناسایی و سامان دهی شدند.
وی تصریح کرد: فعالیت های چشمگیر قرآنی را هم در رفسنجان از دیگر برنامه های سازمان تبلیغات بود و برای 40 موسسه قرآنی مجوز صادر کردیم.
در نشست از زحمات حجت الاسلام سید محمود حسینی تشکر و حجت الاسلام مهدی حسنی به عنوان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی رفسنجان منصوب شد.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.