سرهنگ نورعلی چوگانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون هیچ گونه گزارشی در خصوص انجام ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم بافت تاریخی شهر کرمان به فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام نشده است.
وی گفت: با توجه به لزوم حفظ و صیانت از بافت تاریخی کرمان و جلوگیری از ساخت و سازها غیر مجاز، نیروهای این یگان به شکل مستمر و شبانه روزی به سرکشی و بازرسی از اماکن تحت نظارت می پردازند.
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه یکی از وظایف مهم یگان حفاظت میراث فرهنگی برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم بافت های تاریخی است بیان داشت: در چند سال اخیر یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود به فعالیت های دیگری همچون جلب مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی در راستای حفظ بناهای تاریخی و آشنایی مردم با فرهنگ غنی این خطه از کشورمان پرداخته است.
سرهنگ چوگانی با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه های اجرایی، بخش خصوصی و شهروندان در راستای نظارت و حفاظت بهتر از اماکن فرهنگی تاریخی، تصریح کرد: این اداره کل به تنهایی قادر به حفاظت از بافت های تاریخی و محوطه های باستانی نیست و امید می رود بتوان با همکاری اقشار مختلف جامعه از هرگونه تغییر و تخریب در این قبیل اماکن جلوگیری کرد.
وی یادآورشد: حضور به موقع و نظارت بیشتر از بافت های تاریخی و اقدام سریع در راستای جلوگیری از هرگونه تخریب و سوء استفاده احتمالی در این قبیل اماکن از اولویت های یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان است.
براساس این گزارش بافت قدیمی شهر کرمان 500هکتار مساحت دارد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.