به گزارش ایرنا، مرجان شاکری روز شنبه به مناسبت 29 دی روز هوای پاک در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 2 ایستگاه سنجش سلامت هوا در شهر کرمان مستقر است ، به خرید ایستگاه های سنجش و پالایش آلایندگی جدی اشاره کرد و افزود: بزودی این دستگاه ها در شهرستان های کهنوج و بم نصب خواهند شد.
وی با بیان اینکه شعار امسال هوای پاک، مسئولان و مردم است اظهار داشت: در حوزه شرق استان ریزگردها را به دلیل خشک شدن تالاب جازموریان و بادهای 120 روزه شاهد هستیم که 25 درصد گرد و غبار موجود در این مناطق منشاء داخلی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه 25 درصد منشاء ریزگردهای داخلی کشور مربوط به تالاب جازموریان است تصریح کرد: برای رفع آلودگی‌ های صنایع اقدامات شاخصی انجام شده به طوری که پایش آلودگی در صنایع به صورت آنلاین رصد و اگر آلودگی موردی مشاهده شود بلافاصله پیگیری می شود.
شاکری به سفر اخیر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه به جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: در این سفر پربار مقرر شد بر اساس برنامه زمانبندی طرح های رفع مشکلات جازموریان تدوین و ارائه شود تا اعتبارات لازم برای رفع این موانع از محل 686 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده به جنوب استان کرمان را جذب کنیم.
وی اظهار داشت: محیط زیست در تلاش است ارتقای زیست محیطی را در کنار رشد صنعت رقم بزند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: خط قرمز اداره کل محیط زیست عبور از قوانین و مقررات است در حالی که بر اصل گردش آزاد اطلاعات و مشارکت مردم و همچنین اطلاع رسانی تاکید داریم.
وی بر استفاده از ظرفیت و توانمندی های موجود در استان کرمان تاکید کرد و گفت: بهره بردن از سمن ها و مشارکت مردمی رویکرد محیط زیست برای بهبود اوضاع است.
**رسانه ها صدای مردم است
شاکری، رسانه ها را صدای مردم دانست و تاکید کرد: در صدد هستیم در اداره کل محیط زیست به صورت شفاف اطلاع رسانی کنیم.
وی تاکید کرد: سند ریزگردها در استان کرمان تدوین و تصویب شده و کرمان سومین استانی است که سند ریزگردها را تدوین و تصویب کرده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه تالاب جازموریان ذینفعان متعددی دارد گفت: بهبود شرایط این تالاب همت جمعی را می طلبد تا حق آبه تالاب رها شود.
* حمل و نقل رایگان یکروزه به همت شهرداری کرمان
وی ضمن تقدیر از شهردار کرمان به برنامه های روز هوای پاک در استان و شهر کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: امروز بعد از مکاتبه با شهرداری استفاده از سیستم حمل و نقل شهری در کرمان رایگان اعلام شد و نشانه های مثبت خوبی از دستگاه های اجرای در بخش حفاظت محیط زیست دریافت می شود.
شاکری تاکید کرد: برگزاری کارگاه حفاظت محیط زیست برای دانش آموزان و فرهنگیان، اجرای نمایش موزیکال، کارگاه آموزشی کارشناسان صنایع و مسابقه دوچرخه سواری همگانی از جمله برنامه های هفته هوای پاک در کرمان است.
شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا 50 هوای پاک، 50 تا 100 هوای سالم، بین 100 تا 150 هوای ناسالم برای گروه های حساس، 150 تا 200 هوای ناسالم برای تمام افراد و از 200 به بالا خطرناک است.
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.