به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، خدابخش روح الامینی در تشریح جزئیات این خبر افزود : رانندگان سرویس های مدارس حداکثر مجاز به سوار کردن دانش آموز به تعداد ظرفیت خودروی خود هستند اما متاسفانه گاها مشاهده می شود که برخی رانندگان اقدام به حمل مسافر بیش از ظرفیت مجاز می کنند.
وی گفت: در راستای پیشگیری از خطرات و تصادفات احتمالی و با توجه به اهمیت موضوع و حفظ جان دانش آموزان،دستورات قضایی لازم به پلیس راهنمایی و رانندگی داده شد و مقرر شد در مرحله اول به رانندگان سرویس های مدارس متخلف تذکر و از آنها تعهد اخذ شود.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافت اعلام کرد: در این رابطه طی دو ماه گذشته پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان از 90 راننده متخلف تعهد اخذ و اعمال قانون(جریمه)انجام شده است.
روح الامینی بیان داشت: پس از دادن تذکرات مکرر و بی توجهی برخی رانندگان متخلف، با دستور دادستانی 18سرویس مدرسه خطرساز به پارکینگ منتقل و توقیف شده اند.
وی هشدار داد: رانندگان باید تعهد اخلاقی و حرفه ای داشته باشند و نباید برای کسب سود و درآمد بیشتر، جان دانش آموزان را به مخاطره بیاندازند.
این مقام قضایی یادآور شد: سرویس های توقیف شده مذکور، سرویس های شخصی جابجایی دانش آموزان می باشند و تحت نظارت آموزش و پرورش نیستند.
وی تصریح کرد:رانندگان متخلف در صورت بروز تصادف، بر اساس مواد 714به بعد قانون مجازات اسلامی مشمول مجازات های حبس و جزای نقدی می شوند.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان بافت ضمن قدردانی از اقدامات پلیس در راستای ایجاد نظم و امنیت در سطح شهر،گفت: خانواده ها و والدین فرزندان نیز باید نظارت و دقت لازم را بر خودروی سرویس فرزندانشان داشته باشند و نباید به بهانه هایی از جمله کاهش قیمت نرخ کرایه چشم خودشان را بر روی تخلفات ببندند.
شهرستان بافت در 156کیلومتری جنوب غرب کرمان قرار دارد.
9895/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.