شفیقه شفیعی روز چهارشنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در ششمین نمایشگاه استانی کتاب جنوب کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جایگاه امروز زنان، قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیستند و بانوان در دوران ستمشاهی، هیچ جایگاهی نداشتند.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی به بانوان احترام و شخصیت داد و آنها در این انقلاب به جایگاه واقعی خود رسیدند.
وی بیان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، امکان حضور خانم ها در عرصه های مختلف وجود نداشت در حالی که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری شاهد حضور بانوان در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.
شفیعی ادامه داد: یکی از بارزترین مصادیق حضور زنان، مشارکت آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر است.
مشاور امور بانوان فرماندار جیرفت با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، فقط یک زن در اداره آموزش و پرورش این منطقه فعالیت می کرد اظهار داشت: امروز به برکت خون شهدا و پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور خانم ها به عنوان کارکنان ادارات آن هم تا سطوح بالای مدیریتی هستیم.
وی بیان کرد: امروز در تکواندو شاهد درخشش بانوی جیرفتی در سطح دنیا هستیم و این از خدمات نظام در زمینه توجه به امور بانوان است.
شفیعی، مهمترین الگوی زنان جامعه اسلامی را حضرت زهرا (س) برشمرد و گفت: بانوان ما با الگو قرار دادن حضرت فاطمه (س) زمینه تحکیم بنیان خانواده را فراهم کنند و خانواده ها با آگاهی، نوجوانان و جوانان را کنترل کنند تا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.
این فعال فرهنگی از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی قدردانی کرد و گفت: زنان ما در دوران دفاع مقدس نقش مهمی به عهده داشتند و دنیا در مقابل اراده محکم و شجاعت زنان ایرانی، سر تعظیم فرود آورد.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.