به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی پورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین جشن گلریزان برای آزادی زندانیان، ماه رمضان سال 1369 برگزار و پایه های نهاد خیریه ای با عنوان ستاد دیه در سازمان زندانهای کشور بنا نهاده شد.
وی ادامه داد: این نهاد در سال 1376 با ساختار جدید و هدف کمک به آزادی زندانیانی که به دلیل ناتوانی نسبت به پرداخت دین و حق الناس در جرائم غیرعمد در زندانها محبوس هستند فعالیت های خود را گسترش داد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در رفسنجان 59 زندانی جرائم غیر عمد وجود دارد که می توانند از شرایط ستاد دیه، برای آزادی برخوردار شوند گفت: از مردم می خواهیم با کمک های مالی خود به آزادی این افراد کمک کنند.
حجت الاسلام پورمحمدی ادامه داد: 58 نفر از این تعداد مرد و یک نفر زن است که برای آزادی آنها یک میلیارد تومان نیاز است.
حجت الاسلام پورمحمدی بیان کرد: در جشن های گلریزانی که سال قبل در شهرستان های استان کرمان برگزار شده پنج میلیارد تومان جمع آوری شده که از این مبلغ، 730 میلیون تومان از محل کمک های خیرین و چهار میلیارد و 300 میلیون تومان از محل کمک های صنایع و شرکت ها بوده است.
رئیس دادگستری شهرستان رفسنجان گفت: مراجع عظام نیز اعلام کرده اند افرادی که بدهکار خمس هستند و یا می خواهند رد مظالم کنند می توانند بخشی از خمس یا رد مظالم را برای آزادسازی زندانیان اختصاص دهند.
حجت الاسلام پورمحمدی گفت: شماره حساب 0200600262002بانک ملی به نام ستاد دیه رسیدگی به امور زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص یافته و مردم می توانند کمک های مالی خود را به این شماره حساب واریز کنند.
به گفته رئیس ستاد دیه شهرستان رفسنجان از سال 1380 تاکنون 220 زندانی جرائم غیر عمد در این شهرستان آزاد شده اند.
رفسنجان با جمعیت 311 هزار نفر در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.