به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور روز شنبه در نشست اشتغال پایدار و صندوق توسعه ملی در محل مدیریت پست بانک استان کرمان افزود: اعتبار انتقال آب از خلیج فارس حدود 15 هزار میلیارد ریال است و بانک های فعال باید در طرح های آبرسانی به استان کرمان مشارکت کنند.
وی اظهار داشت: امروز بدترین تنش آبی کشور مربوط به کرمان است و با وضع آبی موجود تابستان آینده در این استان زندگی بسیار دشوار خواهد بود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون هیچ اعتباری از سوی بانک های کشور برای بهبود وضعیت آب استان کرمان تخصیص نیافته است و در این زمینه اولویت باید منابع صندوق توسعه ملی و اعتبارات بانکی باشد.
وی اظهار داشت: پست بانک باید با جذب منابع جدید و طرح های آبادانی نوینی ارائه کند و این بانک با استفاده از اتاق فکری در کرمان برای جذب منابع برنامه ریزی کند.
**منابع بنگاه های اقتصادی به کرمان منتقل شد
حسن پور بیان کرد: تمامی منابع مالی بنگاه های اقتصادی بزرگ استان کرمان از جمله مس سرچشمه و گل گهر سیرجان اینک به استان کرمان آمده است.
وی گفت: امروز شاهد پیشرفت همه جانبه و توسعه استان کرمان به واسطه سرمایه گذاری های معین های اقتصادی برخی مناطق استان از جمله گل گهر سیرجان و مس سرچشمه و مجموعه فعالان اقتصادی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و یکی از موفق ترین اتاق های بازرگانی کشور هستیم که فعالیت های بخش خصوصی با هماهنگی مجمع نمایندگان و مسئولان روند توسعه، آبادانی و پیشرفت استان را شتابان می کند.
**پست بانک با جذب سرمایه روستاهای کرمان را توسعه بخشد
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: پست بانک در مجلس هشتم تصویب شد که به عنوان یک بانک دولتی به روستاهای کشور خدمات رسانی کند و با این اقدام از مهاجرت نیز جلوگیری شده است.
وی با اشاره به اهمیت شناخت نیاز روستاهای کشور ادامه داد: باید یک بانک برای توسعه عمران و پیشرفت روستایی داشته باشیم که دولت در این زمینه از بانک های کشاورزی، پست بانک و توسعه تعاون بهره می برد.
حسن پور تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این زمینه رضایت خود را از عملکرد پست بانک استان کرمان اعلام کرده است.
وی با بیان اینکه مدیران پست بانک استان کرمان به صورت مکتوب مشکلات پرسنل را اعلام کنند تا در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود افزود: اگر مشکلات این بانک رفع شود، توسعه روستاها نیز شتابان می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودحه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پست بانک به عنوان یک بانک دولتی در جذب اعتبارات و هزینه کرد آن در راستای توسعه روستاها، باید با بانک های خصوصی رقابت کند لذا نیاز به حمایت مسئولان دارد.
وی یادآور شد: موسسه غیرمجاز فرشتگان در سیرجان با یک شعبه ظرف یک سال بیش از 100 میلیارد تومان منابع جذب کرد و بانک های دولتی باید در این حوزه سبقت بگیرند.
**پست بانک نقدینگی را به سمت توسعه هدایت کند
حسن پور اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز کشور وجود نقدینگی سرگردان در کشور است و این نقدینگی هر جا را نشانه رود موجب تخریب می شود.
وی گفت: ورود نقدینگی حوزه مسکن، طلا و سکه را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است لذا باید اعتبارات در راستای تولید هزینه شود که مشکل اشتغال را رفع کند و از آثار مخرب پول جلوگیری کند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در خانه ملت ادامه داد: یکی از مکان های امن برای هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه مردم پست بانک است.
وی افزود: بیش از 70 هزار میلیارد تومان پس انداز سیستم بانکی مردم استان کرمان است و برخی موسسات پول استان را در استان های دیگر هزینه می کنند که اقدامی اشتباه است.
حسن پور تصریح کرد: رصد کردیم یکی از موسسات با سودهای نامتعارف ماموریت جمع آوری نقدینگی و سرمایه گذاری های غیرضروری در دیگر استان ها را انجام می دهد.
وی گفت: پست بانک را به عنوان دولتی به رسمیت شناختیم و قانون گذار به خوبی ماموریت توسعه روستاها را به این بانک سپرده است.
حسن پور عنوان کرد: اگر ماموریت ذاتی پست بانک به عنوان بانکی توسعه ای به خوبی انجام نشود به سراغ بانک های دیگر خواهیم رفت و اینک توسعه روستاها و پس از آن ماموریت های اقتصاد مقاومتی به این بانک سپرده شده است.
وی به دولت به واسطه انتخاب وزیر جوان ارتباطات و فناوری اطلاعات تبریک گفت و افزود: مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد حمایت همه جانبه ای از پست بانک داشته باشیم زیرا خدمات این بانک قابل تقدیر است.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پست بانک باید با سرعت بیشتری در جهت جذب منابع کشور ورود کند و تا پایان امسال پست بانک کرمان در جذب اعتبارات مردمی جزو پنج استان برتر کشور قرار گیرد و ما آمادگی داریم برای جذب اعتبارات از صندوق توسعه ملی با این بانک همکاری کنیم.
**270 میلیارد تومان تسهیلات در روستاهای سیرجان پرداخت شد
مدیریت شعب پست بانک استان کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه 20 باجه بانکی وظیفه خدمات روستایی در سیرجان را برعهده دارند گفت: امسال 270 میلیارد تومان تسهیلات به مردم این شهرستان پرداخت شده و 90 دستگاه پایانه ای در روستاهای شهرستان سیرجان نصب شده است.
سیدحمیدرضا گنجعلی خانی افزود: شهرستان بردسیر نیز 13 باجه خدمات پست بانک دارد.
وی با بیان اینکه امسال برای طرح های اشتغال پایدار روستایی در شهرستان بردسیر و سیرجان 15 طرح اجرایی شده است عنوان کرد: پنج میلیارد ریال طرح در سیرجان و 17 میلیارد ریال در بردسیر امسال از محل صندوق توسعه ملی توسط پست بانک افتتاح شده است.
مدیریت شعب پست بانک استان کرمان بیان کرد: پست بانک در شهرستان سیرجان 14 میلیارد تومان سپرده مردمی و 14 میلیارد تومان اعتبار جاری دارد.
پست بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی وظیفه اشتغال پایدار و توسعه روستایی در کشور را از سوی دولت برعهده دارد.
همچنین در این نشست مسائل و مشکلات پرسنل پست بانک استان کرمان در راستای بهبود و توسعه فعالیت های این بانک با نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.