علیرضا اسدی روز شنبه در رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نرخ رشد جمعیت سالمندی در رفسنجان 8.8 درصد است و با توجه به جمعیت بالای 280 هزار نفری، 25 هزار نفر از این جمعیت در رفسنجان را سالمندان تشکیل می دهند.
اسدی ادامه داد: اگر اقداماتی در راستای توانمندسازی سالمندان و جلوگیری از دامنه رشد جمعیت سالمندان انجام نشود با تهدیدات امنیتی، اجتماعی، خدماتی و غیره مواجه می شویم.
وی افزود : شاخص رشد جمعیت سالمندان حدود سه برابر نرخ افزایش موالید در کشور است لذا دوره مهارتی برای طیف سالمندان در راستای ایجاد نشاط و شادابی لازم است.
معاون توانبخشی بهزیستی کرمان شیوع بیماری پوکی استخوان در سالمندان را یکی از معضلات این قشر دانست و تصریح کرد: باید به مباحث سلامتی سالمندان بیشتر اهمیت دهیم.
اسدی از بیماری پوکی استخوان به عنوان قاتل خاموش نام دارد و اظهار داشت : به دلیل تغییرات فیزیولوژی در استخوان، تراکم بافت استخوان کم می شود.
وی افزود: باورهایی در بین ما وجود دارد و فکر می کنیم آقایان به این بیماری مبتلا نمی شوند و یا اینکه این بیماری تا قبل از بروز شکستگی تشخیص داده نمی شود و این از باورهای غلط رابج در بین مردم است.
اسدی خاطرنشان کرد: بیماری پوکی استخوان هم قابل درمان و هم قابل پیشگیری است و برای پیشگیری و درمان باید به ورزش به ویژه پیاده روی اهمیت داد.
وی افزود: استخوان دارای مواد آلی پروتئینی و معدنی کلسیم است که اگر اختلالی بین این دو ایجاد شود استحکام بین استخوان به هم می خورد و پوکی استخوان پدیدار می شود.
اسدی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در کشورمان چهارمین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی، تصادفات و سکته مغزی است خاطرنشان کرد: میزان شیوع و ایجاد مشکلات پوکی استخوان در خانم ها با شیوع سرطان سینه برابری می کند و میزان شیوع این بیماری در آقایان با شیوع سرطان پروستات برابری می کند.
معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: 95 درصد کلسیم بدنمان در استخوان است و بدن یک انسان روزانه به یک گرم کلسیم نیاز دارد لذا مصرف یک لیوان شیر به همراه یک پیاله ماست و یا دیگر مشتقات لبنیات توصیه می شود تا یک گرم کلسیم مورد نیاز بدن تأمین شود.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.