به گزارش ایرنا، بخش اسماعیلی پر جمعیت ترین بخش شهرستان جیرفت است که برای اولین بار در تاریخ این بخش، شورای اداری با حضور یک استاندار برگزار می شود که این مساله نشان از توجه جدی دولتمردان به مناطق محروم است.
استاندار کرمان در این نشست تشریفات اداری را کنار گذاشت و در محیطی صمیمی مشکلات و موانع توسعه را در بخش اسماعیلی از زبان مدیران آن مورد بررسی قرار داد.
همچنین در این نشست روسای ادارت گزارش عملکرد دستگاه مربوطه خود را در بخش اسماعیلی ارائه کردند و استاندار نیز پیگیر رفع مشکلات این بخش شد.
** 39 خانه بهداشت در بخش اسماعیلی وجود دارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با حمایت های دولت تدبیر و امید 39 خانه بهداشت در بخش اسماعیلی احداث شده و 9 خانه بهداشت آماده بهره برداری است.
اصغر مکارم از ساخت 2 پانسیون و زایشگاه در بخش اسماعیلی خبر داد و گفت: با تمام توان در جهت خدمت رسانی به مردم مناطق محروم تلاش می کنیم.
وی با بیان اینکه راه اندازی 6 مرکز درمانی برای خدمات رسانی شبانه روزی در جنوب کرمان به وزارت بهداشت پیشنهاد شده است، اظهار داشت: یکی از این 6 مرکز، بخش اسماعیلی بود و پیگیر خدمات رسانی تمام وقت در این منطقه هستیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تاکنون 6 مرکز بهداشتی و درمانی در بخش اسماعیلی احداث شده است.
**اتحاد و همدلی مهمترین سرمایه شهرستان جیرفت است
فرماندار جیرفت نیز در این نشست گفت: مهمترین سرمایه این منطقه، وحدت و همدلی بین امامان جمعه و مدیران دستگاههای اجرایی است.
احمد امینی روش افزود: با همکاری و تلاش جهادی پیگیر رفع مشکلات این بخش هستیم.
**بخش بلوک نیازمند توجه ویژه ای است
امام جمعه بخش بلوک هم گفت: با توجه به مشکلات زیاد این منطقه نیازمند توجه و عنایت ویژه ای است.
حجت الاسلام محمدحسین نوزایی بیان کرد: این منطقه استعداد طبیعی زیادی در بخش کشاورزی دارد ولی با وجود این نعمت ها، در نهایت محرومیت قرار دارد از این رو نیازمند توجه خاص است.
وی ضمن تشکر از حضور استاندار کرمان در بخش اسماعیلی با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه طی این چهل سال به این شهر توجه خاصی نشده است.
حجت الاسلام نوزایی ادامه داد: امیدواریم خروجی نشست و بازدید استاندار سبب برطرف شدن مشکلات این بخش شود.
امام جمعه بخش بلوک با بیان اینکه خدمتگزاری مسئولان به مردم در سایه رهبری، یک نعمت است، اظهار داشت: دشمنان همواره به دنبال از بین بردن ارزش های نظام هستند.
وی تصریح کرد: 11 روحانی طرح هجرت در شهرستان جیرفت مستقر هستند و نیازمند احداث 10 خانه عالم هستیم که این مساله از نیازهای ضروری فرهنگی و مذهبی این منطقه به شمار می رود.
حجت الاسلام نوزایی به بعد مسافت زیاد این بخش تا شهرستان جیرفت اشاره و خواستار استقرار نمایندگی ادارات ثبت احوال، اسناد، بنیاد مسکن و راه و شهرسازی شد.
وی تصریح کرد: ارتقای بخش اسماعیلی به شهرستان، احداث راه ارتباطی به دهستان اسفندقه، ارتقای پاسگاه به کلانتری و اعطای تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی از مطالبه واقعی مردم این منطقه است .
امام جمعه بخش بلوک ادامه داد: ساماندهی معادن برای ایجاد اشتغالزایی، احداث مدارس نوساز، تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس، ایجاد ناحیه صنعتی، خرید ماشین آتش نشانی و احداث مجموعه ورزشی از جمله نیازهای مهم بخش اسماعیلی است.
** 95 درصد راه های روستایی بخش بلوک آسفالت شده است
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت نیز گفت: 95 درصد راه های روستایی بخش بلوک آسفالت شده است و با تکمیل پنج درصد باقیمانده، جشن تکمیل راه های روستایی این شهرستان برپا می شود.
رضا سلیمانی افزود: 51 کیلومتر طول راه آسفالته در بخش اسماعیلی با اعتبار 76 میلیارد ریال بوده که شامل 27 روستا با 2 هزار و 297 خانوار است .
استاندار کرمان امروز (چهارشنبه )در سفری فشرده به شهرستانهای جیرفت و فاریاب در جنوب این استان ضمن نشست با فعالان فرهنگی ،رسانه ای و اقتصادی و بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی در نشست شورای اداری فاریاب در 330کیلومتری کرمان مسایل و موانع توسعه ای این منطقه را مورد بررسی قرار دارد و راهکارهایی را برای خروج از این وضعیت ارایه دادند.
گزارش: هادی شفیعی
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.