به گزارش ایرنا، محمد جواد فدایی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فاریاب با اشاره به اینکه مشکلات و انتظارات منطقه بسیار و منابع ما محدودیت دارد افزود: لازم است از بودجه و منابع موجود به نحو مطلوب استفاده شود.
وی تاکید کرد: در بحث منابع ملی که به استان اختصاص پیدا می کند طوری برنامه ریزی کنیم که افراد بیشتری از آن استفاده کنند.
استاندار کرمان بیان کرد : در مذاکره با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، قرار بر این شد ایشان در آینده نزدیک به جنوب کرمان سفر کند و مسئولان شهرستان مشکلات و مسائل را برای بررسی جمع بندی کنند تا شاهد مصوبات خوبی برای آینده فاریاب باشیم.
وی اظهار داشت: برای احداث شهرک صنعتی طبق طرح عملیات مکان یابی انجام شود تا پروژه های صنعتی و تولیدی در آن ساماندهی شوند.
فرماندار فاریاب در این نشست گفت : شهرستان فاریاب دارای جمعیت 34 هزار نفر و 135 روستای دارای سکنه است و در اول انقلاب دهستانی تابع شهرستان کهنوج بود که در سال 61 به شهر ارتقا پیدا کرد.
علی نیک نفس با اشاره به ظرفیت های بسیار خوب کشاورزی در منطقه فاریاب افزود : در حوزه معادن نیز در وسعت 65 کیلومتر از کوه های شهرستان معادن و ذخایر کرومیت و طلا و مس و غیره وجود دارد.
وی با اشاره به ضعف زیرساخت راه های مواصلاتی د راین شهرستان اظهار داشت: راه های موجود منطقه دارای مختصات راه روستایی هستند وبا همت دولت اتوبان جیرفت به زیارت علی هرمزگان در دستور کار قرار دارد.
فرماندار فاریاب ادامه داد: محورفاریاب- زرمکان – ارزوئیه نیز برای مردم منطقه دارای اهمیت ویژه ای است و بالغ بر پنج هزار نفراز اهالی روستاهای شهرستان راه اصلی ندارند که باید برای خدمات رسانی راه مناسب احداث شود.
وی با اشاره به زلزله خیز بودن شهرستان فاریاب تاکید کرد: اداراتی که باید عضو ستاد بحران باشند در شهرستان وجود ندارند و تقاضا داریم که شرایط استقرار آنها فراهم شود.
نیک نفس گفت: یکی از مشکلات منطقه آب است که با بهره براری از 2 طرح بزرگ آبرسانی در منطقه، مشکل 600 خانوار در منطقه مرتفع می شود.
امام جمعه موقت فاریاب هم گفت: اصل توسعه پایدار اصل و هدف نظام جمهوری اسلامی است و بهبود زیر ساخت ها شاخصه آن بشمار می رود.
حجت الاسلام احمد بهبودی افزود : در بحث راه و ساختمان چند پروژه در دست انجام است و طرح راه فاریاب و به حاجی آباد هرمزگان در حال اجرا است که فاصله شهرستان های کهنوج و فاریاب را به استان های فارس و هرمزگان نزدیک می کند و برای اتمام این محور به اختصاص بودجه بیشتری نیاز داریم .
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه زمین های این شهرستان اغلب زیر نظر مسکن و شهرسازی هستند، باید راهکاری برای تعامل جهت اخذ پروانه و سند مالکیت مشخص شود.
استاندار کرمان در بدو ورود به شهرستان فاریاب با حضور در گلزار شهدای این شهر نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
همچنین استاندار کرمان از 2 طرح در دست احداث بیمارستان محلی و سایت اداری شهرستان فاریاب بازدید و در جریان روند امور قرار گرفت.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب مرکز استان است.
7437/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.