به گزارش ایرنا، حبیب الله نیکزادی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان افزود: این استان امروز با بحران آب مواجه و یکی از سازمان ها برای پیش ببینی و پیشگیری از این بحران محیط زیست است.
وی اظهار داشت: اگر آب را به پهنه های پسته خیز استان منتقل نکنیم در دهه های آینده جنگل های استان کرمان به کویر تبدیل می شود لذا تمام دستگاه های اجرایی باید در چنین شرایطی به پایداری محیط زیست استان کرمان کمک کنند.
نماینده مردم شهرستان‌ های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر گفت: نگران بی ثباتی مدیریتی در استان کرمان هستیم و سازمان حفاظت محیط زیست باید روند کار خود را چنان برنامه ریزی کند و پیش ببرد که در مدتی کوتاه تغییرات بسیاری در این استان رخ دهد.
وی افزود: مدیرکل سابق حفاظت محیط زیست استان کرمان با سلامت، صداقت، تلاش و دلسوزی در راستای نجات محیط زیست استان کرمان فعالیت مطلوبی را آغاز کرده و در حال انجام بود که با تغییر مدیریتی این فعالیت ها متوقف می شود.
نیکزادی عنوان کرد: عمده زیرساخت های شرق استان کرمان را توفان شدید شن و ریزگردها به ورطه نابودی می کشاند و نصف سال درگیر ریزگردها هستیم.
وی تاکید کرد: بادهای 120 روزه سیستان و خشک شدن تالاب جازموریان منطقه شرق استان کرمان را تهدید می کند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معاون رئیس جمهوری پیگیر دریافت اعتبارات برای مقابله با ریزگردها در شرق استان کرمان است.
وی با اشاره به برخی از خطرات زیست محیطی از جمله خشک شدن تالاب جازموریان، دریاچه ارومیه و بروز ریزگردها گفت: در گذشته به مسائل زیست محیطی توجه نشده و امروز آثار این بی توجهی در سراسر کشور مشاهده می شود.
نیکزادی افزود: استان پهناور کرمان با تمامی ویژگی ها در مسائل محیط زیستی بسیار آسیب دیده است و ضمن اینکه سازمان محیط زیست در تمام ادوار تلاش کرده اما تا به امروز نتوانسته حاکمیت خود را در مناطق تحت سیطره کاری خود پیاده کند.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.