به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز دوشنبه پس از بازدید از پایگاه ها و مراکز وابسته به جمعیت هلال احمر استان، در مرکز کنترل، هماهنگی و عملیات اضطراری (EOC) این جمعیت افزود: نیروهای هلال احمر همواره باید آمادگی فکری، روحی، روانی و عملیاتی کامل داشته باشند.
وی از جمعیت هلال احمر استان کرمان به عنوان یکی از بهترین مجموعه های خدمات رسان یاد کرد و ادامه داد: جمعیت هلال احمر در حقیقت احیای زندگی برای مردم را انجام می دهد و کلاسی از معرفت، آگاهی و دانشی است که بر آگاهی های همگان می افزاید.
وی از خودگذشتگی را از ویژگی های شاخص نیروهای جمعیت هلال احمر برشمرد و خاطرنشان کرد: حوادث انواع مختلفی دارد و جمعیت هلال احمر باید در تمام حوزه ها آمادگی داشته باشد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به پهناور بودن استان گفت: کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور، با حوادث متعددی روبرو است و جمعیت هلال احمر در این استان، کار بسیار دشواری را بر دوش دارد و به عنوان معین سایر استان های کشور نیز شناخته می شود.
بصیری افزود: در حوزه معاونت سیاسی و امنیتی استانداری کرمان به همفکری اعضای جمعیت هلال احمر نیاز داریم و وظیفه خود می دانیم که برای پشتیبانی از این جمعیت و تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن اقدام کنیم.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز با تاکید بر اینکه این جمعیت در حال حاضر یکی از دستگاه های کاملا آماده برای خدمات رسانی در زمان های بحران و حوادث است، تاکید کرد: حیطه کاری بسیاری از دستگاه ها مشخص است اما جمعیت هلال احمر در تمام زمینه های خدمات رسانی به مردم آماده ارائه خدمات است.
رضا فلاح بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمان 330 نیرو و 40 هزار عضو جوان و داوطلب امدادگر دارد که خدمات بی مثالی را در استان و کشور عرضه کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این جمعیت درصدد افزایش تاب آوری و توانمندسازی مردم است و اولویت کار در سال جاری را به آموزش خانواده ها اختصاص داده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: بیش از 200 خانه هلال در روستاها و نقاط دور افتاده استان کرمان در حال آموزش به مردم این مناطق هستند و در 2 سال اخیر بیش از 25 هزار نفر از خدمات آموزشی این خانه ها بهره مند شده اند.
فلاح یادآور شد: در سال جاری 20 کاروان سلامت با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان به نقاط مختلف استان کرمان سفر و خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه مجتمع دانش آموزی هلال احمر در استان کرمان فعال هستند، گفت: دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست در این مراکز حضور دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه 800 کانون مربوط به هلال احمر در حوزه جوانان شکل گرفته است، عنوان کرد: در سال جاری پنج هزار دانش آموز و خانواده های آنها در مناطق حاشیه شهر تحت آموزش های امدادی و اجتماعی به ویژه در حوزه های تاب آوری و مهارت های سبک فرزند پروری قرار گرفته اند.
فلاح خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه های جمعیت هلال احمر استان از 17 پایگاه به 27 پایگاه افزایش یافته که بخشی از این پایگاه ها موقت و بخشی نیز پایگاه های ثابت جاده ای هستند.
وی گفت: بزرگترین مجتمع امدادی و آموزشی کشور در استان کرمان فعال است و بزودی زمینه برگزاری دوره های آموزشی پیشرفته در این مرکز فراهم می شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.