مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از وجود 612 مدرسه تخریبی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد اسکندری‌نسب امروز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان کرمان افزود: زیرا در حال حاضر 181 مدرسه چادری، 41 مدرسه کپری، 236 مدرسه خشتی و بلوکی، 170 کانکس و777 مدرسه مصالح بنایی هستند. در مدارس استان کرمان 2 هزار و 943 بخاری گازی غیر استاندارد و یک‌هزار و 958 بخاری نفتی غیر استاندارد وجود دارد و کنار آن دو هزار و 596 مدرسه فاقد هرگونه سیستم گرمایشی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع هشت هزار و 745 کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب هستند، یادآور شد: در حال حاضر 258 مدرسه فاقد انشعاب آب، 198 مدرسه فاقد انشعاب برق و 658 مدرسه در سطح استان کرمان فاقد انشعاب گاز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه اجرایی کردن سند تحول بنیادین از اهداف آموزش و پرورش به شمار می‌رود، گفت: راهبرد مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا است.

اسکندری‌نسب نیروی انسانی را اصلی‌ترین رکن در آموزش و پرورش برشمرد و ادامه داد: در استان کرمان در یک‌ماه اخیر تمامی مدارس استان مورد بازدید قرار گرفته‌اند و برای هر مدرسه یک شناسامه فنی تدوین شده تا مرحله به مرحله در راستای رفع مشکلات آنها اقدام شود.

وی بیان کرد: کمبود اعتبارات آموزش و پرورش، تخریبی و غیر استاندارد بودن فضاهای آموزشی و سیستم های گرمایشی مدارس از مشکلات آموزش و پرورش استان به شمار می رود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت‌یازدهم تاکنون یک‌هزار و 800 کلاس درس خیرساز در استان کرمان احداث شده و 250 مدرسه نیز در دست احداث است که بخشی از آنها در دهه فجر انقلاب اسلامی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.