به گزارش ایرنا،رضا اسماعیلی روز پنجشنبه در کارگروه اشتغال بم افزود: عمده فعالیتهای اقتصادی شهرستانهای شرقی کرمان در بم تمرکز دارد و از جمله کارهای ما حفظ مشاغل است .
اسماعیلی : اگر بخواهیم شغل پایدار 30 ساله در این منطقه ایجاد کنیم نیاز به سرمایه گذاری هنگفتی دارد یعنی به ازای هر نفر سه میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است تا تمامی متقاضیان به سر کار بروند.
وی اظهارداشت: اشتغال های خرد و مشاغل خانگی جوابگوی بازار کار خواهند بود و چیزی حدود 50الی 60درصد شغل ها را شامل می شوند اما یکی از ایرادات این مشاغل پایداری کم انهاست.
اسماعیلی عنوان کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد راستی آزمایی مشاغل ایجاد شده است مثلا بیشتر اشتغال هایی که توسط ادارات یا ارگان های دولتی ایجاد می شود برای سنین جویای کار نبود و عملا آمار بیکاری همچنان رو به افزایش است.
وی ادامه داد:سامانه ای جهت شناسایی بیکاران استان در حال تهیه و راه اندازی است تا تمام اشتغال ها از طریق این سامانه صورت گیرد تا با توجه به مهارت بیکاران و براساس نیازهای موجود اشتغالزایی انجام شود.
مدیرکل اداراه تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از هر 36 هزار نفر حدود هزار نفر وارد کار دولتی خواهد شد و مابقی باید به سمت بخش های خصوصی، مشاغل خانگی و کارآفرینی روی اورند.
اسماعیلی مدیرکل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در سفر به بم از چندین طرح اشتغالزایی بازدید کرد.
شهرستان بم در فاصله 195 کیلومتری استان کرمان واقع شده است.
9912/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.