به گزارش ایرنا، فرشته دست پاک روز یکشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان افزود: محال است در جایی از فرش نام برده شود اما کرمان به عنوان استانی تاثیرگذار در صنعت فرش معرفی نشود.
وی با اشاره به اینکه فرش کرمان یکی از بازارهای وارداتی در آمریکا بوده است اظهار داشت: تنها اتاقی که کمیته تخصصی فرش دستباف را دارد، اتاق بازرگانی کرمان است.
وی یکی از مصادیق حمایت از کالای ایرانی را حمایت از فرش دستباف دانست و ادامه داد: دغدغه کمیسیون صادرات این است که صنعت فرش دستباف جدی گرفته شود.
رئیس مرکز ملی فرش دستباف ایران با بیان اینکه یکی از بحران های کشور در حوزه ایجاد اشتغال است افزود: برای ایجاد هر شغل 200 میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است اما در صنعت فرش با کمترین هزینه برای دولت، می توان اشتغال ایجاد کرد.
دست پاک با اشاره به اینکه بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی باید اشتغال روستایی را حفظ کرد ادامه داد: اگر این افراد را در چرخه بافت فرش حفظ نکنیم، به چرخه بیکار جامعه اضافه می شوند لذا باید با هزینه های بسیار بالا در راستای ایجاد شغل برای این افراد اقدام کرد.
وی از فرش به عنوان کالایی کاملا تولید داخل یاد کرد و گفت: فرش، هنری مربوط به هزاران سال است که باید آن را قدر بدانیم و حفظ کنیم.
وی اظهار داشت: طی 2 هفته گذشته، کارگروه تخصصی فرش دستباف به عنوان کارگروهی تخصصی به استان ها ابلاغ شده است.
وی از فرش به عنوان هنر صنعت ملی کشور یاد کرد و ادامه داد: فرش دستباف صنعت و هنری حامل فرهنگ، هنر و تمدن است که در حوزه توسعه اقتصادی و اشتغال کشور تاثیر بسزایی دارد و تنها محصولی است که تمامی این مزیت ها را به تنهایی شامل می شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.