به گزارش ایرنا ، طرح زمستانه با همکاری راهداری، پلیس راه، مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر انجام می شود لذا هر چه میزان هماهنگی بین این دستگاه ها بیشتر باشد نتیجه مطلوب تری از این طرح عاید مردم خواهد شد .
به عبارتی دیگر، طرح زمستانه، تدبیر و برنامه ریزی دقیقی بر شرایط آب و هوایی زمستان بوده تا مردم در مواقع باران و برف با مشکل مواجه نشوند.
البته مردم باید در امتداد برنامه ریزی های مسئولان، به توصیه های پلیس و پیشنهادات دستگاه های طرح زمستانه جامعه عمل پوشانده تا شاهد هیچ مشکلی در شرایط سخت نباشیم.
همچنین مردم با کنترل وسیله نقلیه خود در زمینه بخاری، زنجیر چرخ، برف پاک کن و لاستیک های خودرو می توانند بدون هیچ مشکلی به استقبال سرما رفته و با توصیه هواشناسی به مقصد خود برسند.
*استقرار اکیپ های پلیس راه در مسیرهای برف گیر جنوب کرمان
فرمانده قرارگاه پلیس راه جنوب استان کرمان گفت: در طرح زمستانه، چهار اکیپ در گردنه های برف گیر ساردوئیه و جبالبارز منطقه جنوب کرمان مستقر هستند تا زمینه مناسبی برای تردد ایمن رانندگان فراهم کنند.
سرهنگ دادمولا آبکار افزود: قرارگاه پلیس راه جنوب کرمان با پوشش بیش از هفت هزار کیلومتر از مسیرهای بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی در تمام ساعات شبانه‌ روز، با رصد لحظه ای این محورها با رانندگان متخلفی که جان و مال مردم را به خطر می‌اندازند، برخورد می‌کند.
وی همچنین از حضور 33 اکیپ گشت قرارگاه پلیس‌راه در محورهای مواصلاتی جنوب کرمان خبر داد و گفت: در مدت اجرای طرح ترافیک زمستانی با رانندگان متخلف برخورد جدی و بازدارنده خواهد شد.
سرهنگ آبکار تصریح کرد: با توجه به وجود 2 گردنه کوهستانی در شهرستان جیرفت که ورودی و خروجی جنوب استان کرمان به شمال و شرق کشور است، از رانندگان تقاضا داریم در سفر به این دیار، زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

**چهار پایگاه هلال احمر در جنوب کرمان فعال است
رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت نیز از آماده باش چهار پایگاه حلال احمر در منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: 2 پایگاه در منطقه برف گیر ساردوئیه و جبالبارز و 2 پایگاه دیگر نیز در منوجان و پل بهادرآباد رودبار جنوب فعال هستند.
وحید شاهرخی افزود: اسکان اضطراری مسافران در راه مانده و کمک به اورژانس 115 در زمینه مصدومان حوادث، از رویکردهای اصلی جمعیت هلال احمر در طرح زمستانه است.
وی به فعالیت های جمعیت هلال احمر جیرفت در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: طی یک سال گذشته، 23 ماموریت در محورهای برف گیر جنوب کرمان ثبت شده است.
شاهرخی ادامه داد: این تعداد ماموریت شامل 63 نفر حادثه دیده، 45 مصدوم، 41 نفر نجات یافته، 9 نفر انتقال مصدوم و 23 نفر هم درمان سرپایی بود.

**220راهدار در جنوب کرمان فعالیت می کنند
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان هم از آغاز طرح راهداری زمستانی در محور های ارتباطی این منطقه خبر داد و گفت: 220 نفر نیروی راهداری با 134 دستگاه راهداری سبک، سنگین و نیمه سنگین و هفت راهدارخانه به استقبال فصل زمستان در جاده ها رفتند.
مسعود جمیلی کرمانی از آمادگی راهداران و دستگاه‌های همکار این اداره کل خبر داد و اظهار داشت: در طرح زمستانی راهداری، پلیس راه، مرکز فوریت های پزشکی و هلال احمر فعال هستند تا مردم و رانندگان در جاده‌ها با آسودگی تردد کنند.
وی تصریح کرد: 170کیلومتر محورهای برفگیر اصلی و 800کیلومتر محور روستایی برفگیر در جنوب استان وجود دارد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از مردم و رانندگان خواست در زمان بارش برف برای عبور از دو گردنه سربیژن و جبالبارز حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند که نبود زنجیر چرخ، عملیات راهداری را با مشکل رو به رو و ترافیک غیر معمول را در زمان بارش برف به وجود می آورد.
وی با تشکر از دستگاه‌های همکار در طرح راهداری زمستانی، این همکاری و همدلی را سبب ایجاد محورهایی امن برای تردد مردم و مسافران در حوزه جنوب استان دانست.
جمیلی اظهار داشت: سه عامل سرعت، سبقت و خواب آلودگی در هنگام رانندگی عامل اصلی تصادفات در محورهای ارتباطی جنوب استان است که می‌توان با کمی چاشنی صبر و دقت، این تصادفات را کاهش داد.

**32 آمبولانس در جنوب کرمان عملیاتی شد
رئیس مرکز فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم عنوان کرد: در طرح عملیات فصل زمستان در حوزه جنوب کرمان 32 دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ستادی و عملیاتی با 80 نفر نیروی آموزش دیده فعال شده است.
ابراهیم محمدی افزود: پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، به امکانات و داروهای مورد نیاز تجهیز شده است تا در مواقع ضروری جوابگوی نیاز تیم‌های عمل‌کننده باشند.
جنوب کرمان گردنه های برف گیر خطرناکی داشته و برای مسئولان راهداری و پلیس راه از اهمیت زیادی برخوردار است لذا مهمترین اصل در طرح های بین دستگاهی، مشارکت مردم و دستگاه های مربوطه است و مردم هم باید توجه ویژه ای به این اصل داشته باشند تا شاهد رقم خوردن طرحی موفقیت آمیز در منطقه باشیم.
گزارش: هادی شفیعی
7450/7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.