به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان افزود: آثار قدرت اسلام امروز به وضوح در دنیا مشاهده می شود.
وی اظهار داشت: نظامیان آمریکایی امروز با خفت سوریه را ترک می کنند و رئیس جمهوری این کشور در کمال ترس وارد عراق می شود و پاسخ مثبتی از مسئولان این کشور نمی گیرد.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: روز به یاد ماندنی 9 دی روز بصیرت و تجدید میثاق با ولایت در پیش است و در این روز فتنه بزرگ دشمن توسط مردم خنثی شد.
وی با بیان اینکه روز 9 دی در 2 بخش فتنه 88 و بصیرت مردم باید مورد تحلیل قرار گیرد گفت : اعتقاد و آمیختن حق با باطل، انحراف از راه مستقیم، هوا پرستی ، جهالت و نادانی و بی بصیرتی ها و تشخیص ندادن مسیر و راه را از بیراهه از ارکان فتنه ها در طول تاریخ و به ویژه فتنه سال 88 بوده است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: بحث عقیدتی فتنه در اعتقاد مشخص می شود و افراد حق طلب در فتنه ها گمراه می شوند، انحراف و هواپرستی موتور محرکه فتنه هستند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان بیان کرد: در فتنه ها افراد منحرف هواپرست در تلاشند توده های مدرم را بسیج کنند و با اعتقاد خود افراد را به صحنه بکشند و در نهات جهالت همان سیاهی لشکر فتنه است.
وی با بیان اینکه فتنه 88 در ظاهر یک بداخلاقی انتخاباتی و یک اختلاف سیاسی بود که به درگیری، آشوب و فتنه تبدیل شد یادآورشد : فتنه 88 مربوط به انتخابات نمی شود بلکه دشمنان از سالها قبل سعی کردند طبق برنامه زمان بندی شده برای روزی حساس که بتوانند فتنه ای عظیم را طراحی و اجرا کنند و نظام اسلامی را دچار مشکل کنند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: سرنخ های این فتنه در خارج از کشور بودند و تلاش کردند نظام اسلامی را با چالش روبرو و مسیر انقلاب را عوض کنند.
وی گفت: فتنه حتی دامن افراد و برخی از خدمتکاران برای پیشرفت کشور را گرفت که این خاصیت فتنه است.
امام جمعه کرمان با بیان اینکه در مقابل فتنه گران، جبهه بصیران روز 9 دی را رقم زدند عنوان کرد: بصیران آتش فتنه را در سال 88 به طور کلی خاموش کردند اما شاید این برنامه دشمن در هر زمان و تاریخی بازسازی شود.
وی با اشاره به همراهی مردم به علت درک اینکه جامعه نیاز به انسجام دارد افزود: مردم مشاهده کردند که فتنه دین، اصل نظام و استقلال کشور را نشانه رفته بود و به آن رحم نمی کرد لذا همراه و وارد عمل شدند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد: ولایت فقیه نیاز به حمایت جدی داشت لذا مردم حماسه 9 دی ماه را رقم زدند و باید برای این روز به مردم فهیم و شهیدپرور کشور تبریک گفت.
وی شهادت آیت الله غفاری، شخ نمر عربستانی و رحلت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت و افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی شاگرد مکتب امام خمینی(ره) و دارای خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی در سمت های متعدد بوده است و در مجلس خبرگان رهبری، ریاست دستگاه قضایی، عضو فقهای شورای نگهبان و خدمات بسیار دیگری به جامعه اسلامی ارائه داد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به روز ثبت احوال و تجلیل از نهضت سواد آموزی گفت: ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف رهبر شوروی که تحولی در تاریخ انقلاب به دنبال داشت و نشان داد که امام علاوه بر ایران، برای مردم جهان دلسوزی، راهنمایی و آنها را هدایت می کرد.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.