علی اقبالی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری دوره آموزشی توانمندسازی مؤسسات کاریابی غیردولتی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواهان مشارکت و همکاری کارفرمایان در اجرای طرح ساماندهی اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی شد.
وی افزود: یکی از اهداف طرح، ساماندهی اشتغال اتباع خارجی دارای مجوز قانونی، مقابله و برخورد قاطع با اشتغال غیرقانونی آنان است که با نظارت جدی ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی 17 استان مشمول به اجرا در آمده است.
وی تصریح کرد: طبق ماده 181 قانون کار، کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه‌‌ کار را به کار بگمارند یا اتباع بیگانه را در کاری غیر از آنچه در پروانه کار آنها قید شده، بپذیرند با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم به مجازات حبس از 91 روز تا 180 روز محکوم می شوند.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به مؤسسات کاریابی واگذار شده است افزود: هزینه صدور پروانه 400 هزار تومان و هزینه تمدید پروانه نیز 285 هزار تومان است.
اقبالی گفت: دارندگان کارت اقامت آمایش 13 (ویژه اتباع افغان)، هویت 12 (اتباع عراقی) و دارندگان گذرنامه (تبدیل وضعیت، خانواری و مجردی) برای تشکیل پرونده، صدور و تمدید پروانه کار (کارت کار اتباع) موظفند به دفاتر کاریابی منتخب موضوع ماده 20 آئین ‌‌‌‌نامه اجرایی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ ‌های غیر دولتی در شهرستان محل اقامت خود مراجعه کنند.
مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اتباع خارجی مشمول طرح خواست از مراجعه به سایر دفاتر خودداری کرده و هنگام ثبت ‌‌نام و انجام امور مربوطه در دفاتر منتخب از پرداخت هرگونه وجه نقد خودداری کنند.
استان کرمان دارای 26 موسسه کاریابی است که از این تعداد یک مؤسسه به صورت بین ‌المللی و بقیه مؤسسات داخلی و 6 مؤسسه در شهر کرمان فعال است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.