به گزارش ایرنا، محمدجواد فدائی شامگاه سه شنبه در دیدار با مسئولان جمعیت هلال احمر کشور افزود: می توان از محل اعتبارات کشوری در راستای تکمیل خدمات جمعیت هلال احمر در استان کرمان هزینه کرد.
وی اظهار داشت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور با همکاری انجمن خیریه یاس به صورت مشترک، زمینه ایجاد مرکز جامع تعیین سلامت مواد غذایی را در استان کرمان فراهم کنند.
استاندار کرمان گفت: اولویت دولت تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی است و کار مقدماتی این امر در شهر کرمان با کمک هلال احمر آغاز شده است.
وی اضافه کرد: همچنین خدمات این نهاد از جمله امدادرسانی در حوادث، امداد و نجات و آموزش ها گسترش یابد.
فدائی افزود: پایگاه های امداد و نجات جاده ای جمعیت هلال احمر با توجه به وسعت و موقعیت استان کرمان اندک است و باید افزایش یابد.
وی ضمن تشکر از خدمات مدیرعامل جمعیت هلال احمر در بحران های استان کرمان عنوان کرد: هلال احمر از سازمان های قدیمی است که امروز حجم فعالیت ها در این جمعیت افزایش یافته و موجب خوشحالی است.
**سه میلیارد تومان برای محرومیت زدایی کرمان هزینه شد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: این جمعیت از ظرفیت خیران سه میلیارد تومان طی سال های گذشته برای محرومیت زدایی استان کرمان هزینه کرده است.
رضا فلاح افزود: بیش از پنج هزار دانش آموز تحت آموزش های اجتماعی این جمعیت قرار دارند و آموزش مهدکودک ها از طریق اجرای تئاتر انجام می شود.
وی با اشاره به برنامه های سالگرد زلزله بم تصریح کرد: داوطلبان کاروان های سلامت در جنوب و شرق استان با استفاده از ظرفیت خیران اعزام می شوند و در این زمینه بیش از 900 نفر توسط تیم های این جمعیت به شهرستان ریگان، روستای پیرخوشاب و سایر استان های کشور منتقل شده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان اضافه کرد: با وجود 43 هزار مترمربع انبار در حوزه امداد و نجات استان کرمان آمادگی کاملی وجود دارد و پس از زلزله راور و کوهبنان، آموزش های تخصصی و جدیدتر در حوزه امداد و نجات ارائه می شود.
وی گفت: آموزش های همگانی جمعیت هلال احمر امروز در تمامی ادارات، مدارس، مهدکودک و حوزه های علمیه استان کرمان ارائه می شود.
فلاح بیان کرد: در طرح دادرس نیز هشت هزار دانش آموز در استان کرمان آموزش داده شدند.
وی ادامه داد: آموزش های جمعیت هلال احمر علمی و دانش محور هستند لذا باید مردم با آموزش های همگانی آشنا شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: در حوزه درمان و توانبخشی سه داروخانه از مجموع 13 داروخانه هلال احمر کشور در شهرستان های رفسنجان، سیرجان و کرمان قرار دارد که داروهای اضطراری را توزیع می کند.
وی با بیان اینکه مراکز درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر امروز در کرمان و بم خدمات می دهند گفت: درمان مستقیم در خارج از کشور و در حج و اربعین توسط جمعیت هلال احمر ارائه می شود.
فلاح یادآور شد: جمعیت هلال احمر امروز با 300 کادر و 40 هزار نفر عضو داوطلب در استان کرمان خدمات ارائه و 30 پایگاه در جاده ها حوادث جاده ای استان را پوشش می دهد.
وی تصریح کرد: 200 خانه هلال در دورترین روستاهای استان کرمان راه اندازی شده که 70 مورد در شهرستان رفسنجان است و در خانه های روستایی با کمک بخشدار و دهیار آموزش های این جمعیت ارائه می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: نیمی از موقوفات کشور امروز در رفسنجان قرار دارد و مجتمع چشم پزشکی و افتتاح مجموعه فرهنگی، ورزشی رفسنجان روز سه شنبه در این شهرستان راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه سه مجموعه از 40 افتتاح دهه فجر هلال احمر کشور در استان کرمان است ادامه داد: بزرگترین مرکز آموزش کشور طی دهه فجر امسال در استان کرمان افتتاح خواهد شد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.