به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دادگستری استان کرمان، حسین روحانی در نشست رسیدگی به پرونده 'هفته نامه نگین کرمان' افزود: چنانچه رسانه ها مصلحت اجتماعی را در نظر بگیرد و افکار عمومی را به سمت عوامل موثر در پیشرفت اهداف آن نظام، امنیت اجتماعی، ترقی اقتصادی، تعالی فرهنگی و اخلاقی پیش ببرد به طور قطع آن جامعه با پشت سرگذاشتن موانع و حفظ امنیت و آرامش به رشد و تعالی خواهد رسید.
وی ادامه داد: اگر اصحاب رسانه و مطبوعات از وظیفه اصلی و اخلاق حرفه ای فاصله بگیرند جامعه در ابعاد مختلف دچار آسیب می شود.
روحانی اظهار داشت: اگر مشکلات اقتصادی را بزرگ نمایی کنیم و روحیه یاس و ناامیدی در جامعه حاکم شود آن جامعه، جامعه ای راکد خواهد شد.
رئیس دادگاه مطبوعات استان کرمان گفت: اگر در مسائل فرهنگی و اخلاقی جهتگیری درست نباشد آن جامعه مسیر حرکتش دچار انحراف و بحران می شود لذا نقش رسانه ها اساسی و سرنوشت ساز است.
روحانی خاطر نشان کرد: کشور ما که با حاکمیت جمهوری اسلامی و الهام از دین مبین اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و کتاب آسمانی اداره می شود، سیاستی را دنبال می کند تا استقلال کشورمان در مقابل قدرت های استکباری حفظ شود.
وی ادامه داد: این سیاست جزء ارکان نظام است و هیمنه استکبار را می شکند و به این دلیل کشور ما همیشه در معرض هجمه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و غیره قرار دارد.
رئیس دادگاه مطبوعات استان کرمان گفت: مبنای این سیاست علاوه بر مبانی دینی این است که کشور ما تاریخچه سیاهی در بحث استعمار داشته و همواره تحت سلطه قرار داشته ایم و تعیین سرنوشت جامعه بدست قدرت ها بود به شکلی که پدر را بر می داشتند و پسر را به عنوان شاه تعیین می کردند.
روحانی گفت: در کشور ما با این تاریخچه ای که داشت، نظامی بر مبنای دستورات دینی، اسلام و مذهب بخصوص مکتب سرخ عاشورا با رویکرد استقلال و آزادی و اینکه حق سرنوشت کشور باید به دست خود مردم باشد، شکل گرفت.
** اهالی رسانه رزمندگان فضای مجازی و مطبوعات هستند
وی تاکید کرد: طبیعی است نظامی که با این رویکرد و به خواست مردم حاکم شده در معرض انواع و اقسام هجمه ها قرا گیرد و نقش رسانه در مقابله با این هجمه ها یک نقش اساسی و جهادی است.
وی گفت: همانطوری که رزمندگان در میدان هشت سال دفاع مقدس اسلحه به دست گرفتند و از آب، خاک و نظام حفاظت و حراست کردند در حال حاضر هم در فضای مجازی و مطبوعات با این وضعیت مواجه هستیم و در واقع یک حمله فرهنگی علیه نظام اسلامی وجود دارد که در این زمان رسالت مطبوعات را خیلی سنگین می کند و اهالی رسانه در واقع رزمندگان این میدان و عرصه هستند.
مدیر مسئول هفته نامه نگین کرمان در خصوص اتهامات نشر اکاذیب و توهین با اکثریت آرا مجرم شناخته شد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.