به گزارش ایرنا، بخشدار کشکوئیه عصر شنبه در این آیین افتتاح کارگاه شال بافی این بخش اظهار داشت: راه اندازی و تجهیز این کارگاه در زمینی به مساحت 250 مترمربع مبلغ پنج میلیاردریال هزینه در برداشته است .
علی ملاشفیعی افزود: این کارگاه توسط بخش خصوصی ایجاد شده و برای 27 نفر ( 12 نفر به طور مستقیم و 15 نفر به طور غیر مستقیم) اشتغال فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: شال های تولیدی نیز در طرح ها و تنوع مختلف در بازار عرضه خواهد شد.
بخشدار با بیان اینکه محصولات و شال های تولید شده در مبلمان، لباس، تابلو و غیره کاربرد دارد ، افزود: این دست بافته ها با نام ' امیری' شهرت داشته و می تواند با شال ' کشمیری' رقابت کند.
بخشدار کشکوئیه عنوان کرد: همچنین تولید شال این کارگاه به عنوان کالای نفیس داخلی می تواند به مرحله انبوه برسد و در بازارهای بین المللی مورد استقبال قرار گیرد.
صنعت شال‌ بافی کرمان با سابقه بیش از هزار ساله در دوره قاجاریه منبع درآمد بسیاری از کرمانیان بوده است.
اما سالها بعد، شال کرمان که روزگاری زینت بخش لباس حکام و اشراف ایرانی و غیر ایرانی بود به دلیل بی مهری و البته قیام شالبافان از رونق افتاد، بعد از آن در دولت یازدهم با همت استاندار وقت کرمان شال دستباف این دیار به عنوان یک صنعت و فرهنگ احیا شد که ضمن رونق بخشی به این صنعت کاملا منسوخ شده فرصت های جدید شغلی را در این استان ایجاده کرده است .
بیش از 11 هزار نفر جمعیت کشکوئیه است و این بخش در 30 کیلومتری شهر رفسنجان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.