ارسلان میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین گزارش ها مربوط به ورود و خروج کالاهای مصرفی از جمله نوشابه های وارداتی، سیگار، پوشاک، کمپوت جات و کالاهای خروجی سوخت و نیز دام بوده است که بدون تشریفات گمرکی و قانونی انجام شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمان همچنین بیشترین تخلفات گزارش شده توسط دستگاه های متولی طی مدت یاد شده را در زمینه درج نکردن قیمت، گران فروشی، خوداری از ارائه فاکتور خرید عنوان کرد .
میری گفت: طی سال جاری بیش از 10 هزار و 700 پرونده در اداره تعزیرات رسیدگی شده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا گفت: برای نظارت بر بازار شب یلدا با متولیان بازرسی و نظارت از روز شنبه 24 آذرماه گشت های مشترکی را برای کنترل و نظارت بازار تشکیل داده ایم.
وی افزود: در صورت وجود مغایرت در قیمت و فروش اقلام مورد نیاز مردم چون میوه، تره بار، آجیل و شیرینی برخورد های لازم با متخلفان در صحنه صورت خواهد گرفت.
میری با تاکید بر این امر که مردم به اندازه نیاز مصرفی خود خرید کنند تا موجب سوء استفاده برخی از فروشندگان نشوند به مردم توصیه کرد: خرید خود را از مکان های معتبر و دارای پروانه خریداری کنند و حتما فاکتور خرید را از فروشنده تقاضا کنند تا در صورت شکایت بتوانیم از طریق فاکتور فروش دقیق تر و زودتر پرونده شاکی را مورد بررسی قرار دهیم.
وی همچنین گفت: مردم می توانند برای گزارش، شکایت و یا پیشنهادات خود با شماره 124 در ساعات اداری و سامانه 135 در ساعات اداری و غیر اداری از طریق اینترنت با همکاران ما تماس گرفته تا طی 48 ساعت نتیجه به آن ها اعلام گردد و اگر پیگیری آن ها در حیطه این دستگاه نباشد به دستگاه متولی انعکاس داده خواهد شد.
اداره کل تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات اقتصادی است که در کنار خود برای کشف تخلفات همکاری مراجع نظارتی و بازرسی از جمله صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، پلیس و نیروی انتظامی را به همراه دارد.
9889/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.