به گزارش ایرنا ، محمدرضا رضایی روز چهارشنبه در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج اظهار داشت: قلعه گنج منطقه ای محروم و از زیرساخت های کشور به میزان حداقلی برخوردار است به ویژه در بحث راه که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: قبلا هیچگونه شناختی نسبت به شهرستان قلعه گنج نداشتم و این تصور را می کردم که اینجا بیشتر در حوزه عمرانی کار انجام شده و در بحث زیرساخت هایی همچون آب، برق، گاز و زمینه های گردشگری بیشتر کار شده است.
رضایی ادامه داد: طی بازدید که امروز از این شهرستان داشتیم متوجه شدم که در حوزه اشتغال و توانمندسازی مردم، بیشتر کار شده و فعالیت هایی صورت گرفته است که اتفاقا این کار بهتر جواب می دهد.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی که زمینه کار و اشتغال مردم را فراهم کنیم در کنار آن می توانیم روستاها را هم آباد کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه مردم، با اشتغال بنیه اقتصادی خودشان را قوی کنند و این توانایی را پیدا کنند که خودکفا شوند کار خوب و ارزشمندی بوده که در جنوب کرمان در حال انجام است.
رضایی عنوان کرد: طرح های گلخانه ای روستای گنج آباد و طرح پرورش بز مورسیا و فعالیت صندوق های خرد روستایی، بسیار کارهای ارزشمندی است که انجام گرفته است.
وی همچنین اظهار داشت: در طول مسیری که به قلعه گنج می آمدم نخلستان های خشک و باغ هایی را دیدم که کاملا از بین رفته و نابود شده بودند و این برای من بسیار ناراحت کننده بود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: باید طرح های آبخیزداری بیشتر و بهتری در این منطقه اجرا شود تا مردم بتوانند همین کشاورزی و نخلستان هایی را که دارند احیا کنند.
11 نفر از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به همراه احمد حمزه نماینده مردم شهرستانهای جنوبی استان کرمان، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان کشور و معاون امور اقتصادی استانداری کرمان از طرح های بزمورسیا، کارخانه تولید فرآورده های دامی شیر بز مورسیا و تولید پنیر پاک، کارخانه تولید روغن کنجد، کارگاه تولید برق خورشیدی، کارخانه تولید آهک منطقه چاه باغ، کارگاه قالی بافی خانگی در روستای دولاب، طرح 15 گلخانه در روستای گنج آباد و طرح صندوق های خرد روستایی بازدید کردند.
شهرستان قلعه گنج در 420کیلومتری جنوب کرمان قرار گرفته است.
7429/9875/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.