به گزارش ایرنا، دادخدا سالاری روز چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه عملیاتی اجرایی مقابله و مبارزه با گران فروشی در کرمان افزود: مجازات های سنگینی از قبیل حبس، شلاق، مصادره اموال و جزای نقدی در انتظار گرانفروشان است.
وی ادامه داد: این کارگروه در راستای مبارزه با مفسدان اقتصادی و اخلال گران بازار و با توجه به دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر مبارزه با گران فروشی های غیرمتعارف در بازار تشکیل شده است.
این مقام ارشد قضایی در استان کرمان عنوان کرد: نخستین نشست این کارگروه با هدف عملیاتی کردن مبارزه با گرانفروشی تشکیل و مقرر شد از امروز 14تیم عملیاتی، اطلاعاتی، انتظامی، قضایی و تعزیراتی به سرپرستی قضات ویژه، بازار را مورد رصد قرار دهند و با متخلفان برخورد کنند.
دادستان کرمان تصریح کرد: در این طرح قضات به همراه تیم های ویژه با حضور در بازار و ارزیابی اطلاعات جمع آوری شده در صحنه خیابان و بازار، با گرانفروشانی که از این طریق اقدام به اخلال در نظام اقتصادی کشور و زندگی مردم کرده اند برخورد لازم صورت خواهد پذیرفت.
وی افزود: در این طرح تمرکز اصلی و عمده بر روی مراکز عمده فروشی و شرکت هایی است که به صورت گسترده اقدام به گرانفروشی کالاهای اساسی مردم می کنند خواهد بود.
سالاری بیان کرد: طرح مقابله با گران فروشی بصورت ویژه و شبانه روزی و مستمر تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.
** شعب ویژه رسیدگی به گرانفروشی در دادسرای کرمان تشکیل شد
دادستان کرمان با اشاره به اینکه گرانفروشان به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق گرانفروشی تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت ادامه داد: شعب ویژه ای در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برای رسیدگی به امر گرانفروشی تشکیل شده و پرونده ها خارج از نوبت و با قید فوریت رسیدگی خواهند شد
وی گفت: با توجه به دستور ریاست قوه قضائیه، طرح مبارزه با گران فروشی در سراسر استان کرمان از امروز آغاز خواهد شد و قانون گذار در این رابطه مجازات های سنگینی از قبیل حبس، مصادره اموال، شلاق و جزای نقدی پیش بینی کرده است.
کارگروه مقابله با گران فروشی امروز چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان کرمان در سالن شهید قدوسی مجتمع قضایی 22بهمن برگزار شد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.