به گزارش ایرنا، رضا کامیاب مقدس روز چهارشنبه در هشتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه با بیان اینکه کشور باید از مدیریت بحران به سمت مدیریت ریسک سوق داده شود افزود: سازمان نظام مهندسی نقش مهمی در این زمینه دارد.
وی تصریح کرد: زمان پس از زلزله در مبحث مدیریت بحران باید کارهای مهمی انجام شود اما در اجرا درست عمل نشده و گاهی یک اشتباه چندین بار تکرار می شود که می طلبد آئین نامه های درستی در این زمینه تدوین شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان خاطرنشان کرد: استحکام سازه ها و ساختمان ها قبل از وقوع زلزله ها حائز اهمیت است و از ظرفیت دانشجویان و محققان استان در این زمینه باید استفاده کرد.
کامیاب مقدس با بیان اینکه زلزله امر پیچیده و مهمی است افزود: زلزله یک پدیده طبیعی است که انسان به مدد خرد و تفکر خدادادی امکان مقابله بر آن را دارد که البته به میزان بسیار زیادی موفق شده تا بر آثار سوء ناشی از زلزله غلبه کند.
وی با اشاره به اینکه زخم های ناشی از زلزله های قبلی در روح و قلب استان کرمان وجود دارد افزود: زلزله هایی که چندان شدید نبودند اما دهها شهروندان ایرانی را زیر خاک دفن کردند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به اینکه زلزله هایی شدیدتر از زلزله های استان کرمان در دنیا رخ داده اما تلفات آن ها کمتر بوده است تصریح کرد: ایران اسلامی در گذشته دارای سازه های بسیار قوی بوده اما امروز در چنین شرایطی قرار داریم.
وی فرهنگ سازی رسانه ها در زمینه اقدامات پیش از زلزله را مهم دانست و گفت: قانون گذار باید تدابیر لازم را در زمان قبل و بعد از زلزله بیندیشد.
کامیاب مقدس از ارسال 140 مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد و افزود: از این تعداد 57 مقاله پذیرفته شده که در قالب سی دی و کتاب منتشر می شود و در اختیار محققان قرار می گیرند.
هشتمین کنفرانس ملی زلزله و سازه در 28 و 29 آذرماه به همت پژوهشکده جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهید باهنر کرمان در حال برگزاری است.
3029/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.