* خرید زمین های میلیاردی توسط اعضای شورا صحت ندارد
به گزارش ایرنا، محمد فرشاد با بیان اینکه خرید زمین های میلیاردی توسط اعضای این شورا و نزدیکان آنان شایعه بوده و صحت ندارد گفت: هر کس سندی در این زمینه دارد، ارائه کند تا بررسی شود.
به گفته رئیس شورای اسلامی شهر کرمان هیچ کدام از اعضای شورا نه خرید و نه فروش املاکی دارند، اصحاب رسانه نباید به شایعات دامن زده بلکه اطلاعات را به درستی دریافت و آن را منتشر کنند، مردم نیز اخبار خود را از هر رسانه ای دریافت نکنند.
* حضور رسانه ها در نشست های شورا منعی ندارد
فرشاد همچنین در خصوص شایعه برگزاری نشست های شورا بدون حضور رسانه ها اظهار داشت: حضور در شورای شهر برای همگان آزاد است و شورای پنجم تاکنون مصوبه‌ای بدون حضور رسانه ها نداشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: نشست های تخصصی شورا بدون حضور رسانه ها برگزار می‌شود چرا که حضور آنان قانونی نیست و مصوبات شورا در مرحله نهایی و در صحن علنی تصویب می‌شوند و حضور خبرنگاران برای انتشار اخبار در این نشست ها مانعی ندارد.
*سگ ها در کرمان عقیم نمی شوند
عضو شورای اسلامی شهر کرمان هم با اشاره به شایعات موجود در فضای مجازی پیرامون عقیم سازی سگ ها در کرمان با رد این شایعه گفت: البته ناگفته نماند که آمپول عقیم‌سازی بسیار گران است.
علی خدادادی تصریح کرد: شهرداری برای نگهداری این نوع سگ‌ها از سایت جاده اول کوهپایه استفاده می کند، البته در زمینه عقیم‌سازی نیز اقداماتی صورت گرفته است، اما داروی آن یک میلیون تومان هزینه دارد و چندان نمی‌توان به این سمت پیش رفت.
* اولویت شهرداری و شورا تکمیلا طرحهای نیمه تمام
فرشاد در ادامه با سوالی از پروژه‌های نیمه‌تمام و مشکلات مردم در این زمینه گفت: تمامی تمرکز و اولویت کاری این شورا بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.
وی بیان کرد: پروژه باغ ملی و پل سیدی به بهره‌برداری رسید و پروژه های آزادی و ابوذر نیز اعتبار آنان تکمیل و قرارداد روشنایی آنان نیز منعقد شده است.
فرشاد افزود: پروژه ابوذر نیز طی سه ماه آینده و زیرگذر آزادی تا 22 بهمن ماه امسال تکمیل و بهره‌برداری می‌شود، پروژه‌های امیرکبیر و راه‌آهن (سردار بادپا) نیز در دستور کار جدی شورا قرار گرفته و تا پایان سال آینده به اتمام می‌رسند.
رئیس شورای شهر کرمان عنوان کرد: امکانات موجود در پارک شورا نزدیک به استاندارد است اما این میزان کافی نیست.
**برای نگهداری خانم ها و کودکان مکانی وجود ندارد
سرپرست معاون خدمات شهری شهرداری کرمان نیز از نبود مکانی برای نگهداری خانم‌ها و کودکان در کرمان انتقاد کرد و گفت: شهرداری آنان را جمع‌آوری می‌کند اما به دلیل این که دیگر نهادها کمک‌کننده نیستند و جایی برای نگهداری خانم‌ها و کودکان وجود ندارد، بعد از چند روز آزاد و فعالیت شهرداری دوباره آغاز می‌شود.
مهدی نکویی با اشاره به بازسازی حمل و نقل عمومی شهر کرمان سخن گفت: سیستم فرسوده ناوگان حمل و نقل باید عوض شود، در این رابطه پنج دستگاه را نوسازی کردیم.
وی اضافه کرد: برای احداث و راه اندازی اتوبوس پرسرعت BRT نیز کارهای کارشناسی صورت گرفته است لذا تلاش می کنیم ناوگان سریع‌السیر را به کرمان بیاوریم.
* جمع آوری متکدیان وظیفه شهرداری است
وی در واکنش به حضور متکدیان در شهر کرمان گفت: وظیفه شهرداری تنها جمع‌آوری و نگهداری متکدیان است البته شهرداری ساماندهی را نیز متقبل شده است، دیگر نهادها باید بلافاصله بعد از جمع‌آوری متکدیان به کمک شهرداری آمده و برای ساماندهی آنان اقدام کنند.
**پروژه های عمرانی از برنامه زمان بندی پیش است
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان نیز گفت: از برنامه زمان‌بندی برای پایان پروژه‌های نیمه تمام در کرمان پیش هستیم.
محمدعلی قنبری افزود: زیرگذر آزادی 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در این پروژه بزرگ، 36 هزار متر شمع‌ریزی شده است، روکش آسفالت آن در خیابان استقلال تکمیل و در بهمنیار در حال مراحل پایانی قرار دارد.
وی بیان کرد: قرارداد روشنایی این طرح نیز منعقد و از هفته گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و تا بهمن ماه به بهره برداری می‌رسد.
معاون حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهردار کرمان ادامه داد: پل ابوذر نیز که مدتی به دلیل کمبود اعتبارات تعطیل شده بود، مجددا در حال تکمیل است و با نصب روزانه 2 سگمنت، تا دو هفته آینده کار نصب آن به پایان می رسد.
وی عنوان کرد: تولید سگمنت های پل راه‌آهن از اوایل هفته آینده آغاز می‌شود.
**خرده فروشان مواد مخدر جمع آوری شدند
عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان گفت: دست فروشانی که مواد مخدر را عرضه می‌کردند، ضمن انجام فعالیت فرهنگی ، از محل بازار جمع آوری شدند.
حسین چناریان با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلف متولی این حوزه هستند تا جلوی این پدیده گرفته شود بیان کرد: این شورا حمایت‌کننده شهرداری است، شهرداری نیز می‌تواند این مجموعه را تعطیل کرده و آن را به دیگر نهادهای مربوطه واگذار کند.
وی ادامه داد: بر اساس طرح‌های شهرداری، تفاهم نامه‌ای میان شهرداری و مردم برای دریافت زمین های موجود در طرح ها منعقد می‌شود و شهرداری موظف است معادل نقدی زمین را پرداخت کرده و یا زمینی دیگر را جایگزین آن کند این نوع برنامه‌ها وارد کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر می‌شوند.
عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان تصریح کرد: در سایه هماهنگی، همراهی و صمیمیت برای مردم کار انجام می دهیم که نتایج مطلوبی به همراه داشته است.
وی اضافه کرد: نگاه تخصصی به ساختارهایی از جمله ساختار درآمدی، در سایه همین همراهی‌ها بوده است، همواره سعی بر این بوده است که در سایه وحدت و آرامش کار کنیم.
**شورای پنجم شهر کرمان سیاسی نیست
رئیس شورای اسلامی شهر کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: شورای شهر تاکنون برای اتخاذ تصمیم‌های خود، رویکرد سیاسی نداشته و از افرادی که سیاسی هستند، تحت هیچ شرایطی در جلسات کارشناسی دعوت نکرده است.
فرشاد عنوان کرد: برای اینکه کار اصولی و کارشناسی باشد، همدلی و همراهی در شورای شهر وجود دارد اما اعضا در پروژه‌ای خاص با هم همدست نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه جامعه باید شفاف باشد تا هر کسی وظایف خود را بداند، ابراز کرد: تمامی طرح‌ها، قراردادها، هزینه‌ها و درآمدها در سایت شورای اسلامی شهر روشن و شفاف بیان شده است.
7420/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.