محمد ساردوئی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان بزرگراه در محورهای جیرفت - بم، جیرفت - بافت، جیرفت - کهنوج - رودان و جیرفت - میانچیل به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی 99 کیلومتر راه شامل احداث باند دوم در محورهای ارتباطی جنوب کرمان در دست اجرا است که پیشرفت فیزیکی قابل قبولی داشته و در صورت تامین اعتبارات لازم، بزودی تکمیل و آماده بهره برداری می شود.
ساردوئی اظهار داشت: برای احداث 40 کیلومتر قطعه جدید بزرگراه جیرفت، مطالعات اولیه به اتمام رسیده که در صورت تامین اعتبار اتمام این محور در دستور کار قرار می گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان گفت: این اداره کل اهتمام ویژه ای در زمینه توسعه زیرساخت های حمل و نقل داشته و هم اکنون مهمترین مشکل این بخش کمبود اعتبار است.
وی تصریح کرد: 2 بانده شدن محورهای ارتباطی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان علاوه بر تسهیل در تردد، افزایش ایمنی و کاهش مصرف سوخت را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: 2 بانده شدن این محورها از نظر پدافند غیرعامل هم به عنوان جایگزین راه ارتباط استان هرمزگان به شمال شرق کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
ساردوئی همچنین به بازدید معاون شرکت ساخت و توسعه راه های وزارت راه و شهرسازی از جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در این بازدید طرح های بزرگراهی این منطقه مورد بازدید قرار گرفت و کمبود اعتبارات این طرح ها نیز گزارش شد.
وی افزود: در حوزه جنوب کرمان طرح های بسیار مهمی در زمینه توسعه و رونق منطقه در دست اجرا است که این مهم علاوه بر تاثیر مستقیم بر معیشت مردم، نقش مهمی در بهبود ترانزیت، کاهش تصادفات و توسعه کشاورزی و معادن منطقه خواهد داشت.
اداره کل راه و شهر سازی جنوب استان کرمان هفت شهر جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار و فاریاب را پوشش می دهد.
3029/7450/7429
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.