به گزارش ایرنا، شهباز حسن پور روز شنبه در جمع خبرنگاران کرمان افزود: شهرستان بردسیر نیز با 125 درصد رشد آمار ثبت نام در سامانه رصد رتبه دوم ایجاد اشتغال در کشور را از آن خود کرده است.
وی یکی از ظرفیت های استان کرمان و شهرستان های حوزه انتخابیه خود را نیروی انسانی متخصص عنوان و تاکید کرد: کارگروه اشتغال و اقتصاد مقاومتی در شهرستان های سیرجان و بردسیر به صورت هفتگی برگزار می شود.
حسن پور، سرانه آموزشی هر دانش آموز را در کشور پنج متر، در کرمان چهار و 90 و در سیرجان 7.5 متر اعلام کرد و گفت: این مقدار در یزد حدود هشت متر است.
وی با بیان اینکه بیشترین پروژه ‌های خیرساز طی سال جاری در شهرستان های سیرجان و بردسیر به بهره برداری رسیده است تصریح کرد: حدود 20 پروژه آموزشی خیرساز نیز بزودی با حضور برخی وزار افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: سیرجان در گذشته نقطه تجاری استان کرمان و کشور به شمار می رفته است و جاده ابریشم در گذشته از سیرجان می گذشته و اکنون نیز در صدد احیا این جاده هستیم لذا این موضوع با برخی از اعضای نشست سران مطرح شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مستند راه ابریشم توسط صدا و سیمای مرکز کرمان ساخته خواهد شد و سیرجان آماده برگزاری اجلاس شهرداران جاده ابریشم است.
وی تصریح کرد: افزون بر 50 درصد حمل و نقل جاده‌ ای استان کرمان در محورهای شهرستان ‌های سیرجان و بردسیر انجام می شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاکنون حمل و نقل به عنوان شغل سخت و زیان آور در نظر گرفته نشده است گفت: این مهم در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد.
وی با اشاره به اینکه 51 درصد جمعیت کشور، 45 درصد جمعیت استان کرمان و 67 درصد جمعیت شهرستان سیرجان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد افزود: سیرجان رتبه نخست کشور را در این بخش دارد.
حسن پور اظهار داشت: سالانه حدود 320 هزار مهاجر خارجی و 150 هزار مهاجر داخلی در باغ های پسته و بخش کشاورزی کرمان مشغول به کار می شوند و خشکسالی و همچنین کاهش محصول پسته حدود یک میلیون اشتغال را در استان کرمان از بین برده است.
وی ادامه داد: حدود چهار میلیون تن بار در سیرجان روی زمین مانده لذا در صدد احداث راه آهن از سیرجان تا کرمان هستیم.
وی تصریح کرد: مسیر گل گهر به بندرعباس در حال احداث است که با راه اندازی این محور هیچ کامیونی وارد شهر سیرجان نخواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح آزاد راه سیرجان - بندرعباس یا نطنز - بندرعباس مراحل مطالعه را می گذراند.
حسن‌ پور گفت: سیرجان بیست و سومین فرودگاه فعال کشور را دارد.
3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.