به گزارش ایرنا، 'زهرا ایرانمنش' روز یکشنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر کرمان با استاندار کرمان با اشاره به اینکه استاندار کرمان چهره دانشگاهی است افزود: مسائل فرهنگی، اخلاقی و ارزشی در دانشگاه ها در حال کمرنگ شدن است.
وی اظهار داشت: در بافت تاریخی کرمان هنوز کارهای زیادی مانده و اتباع بیگانه مشکلات زیادی را ایجاد کرده اند.
معین زاده میرحسینی عضو دیگر شورای شهر کرمان نیز در این دیدار گفت: دغدغه همه اعضا به نوعی با توسعه گردشگری استان کمرنگ می شود و اگر حضور گردشگران در کرمان بیشتر شود، در اشتغال، درآمد اصناف و بخش های دیگر تاثیر گذاشته و نقش خود را ایفا کند.
وی افزود: در بخش های مختلف در زمینه گردشگری به صورت پراکنده کار می شود و باید در این زمینه هم راستایی ایجاد شود و با نقشه راه مدون که آینده را ترسیم و برنامه کوتاه مدت را بدهد، این مسیر هموارتر می شود.
'منصور ایرانمنش' یکی دیگر از اعضای شورای شهر کرمان نیز گفت: به نظر می رسد در زمینه مدیریت بحران و مخاطراتی که شهر و استان کرمان را بویژه در بحث زلزله تهدید می کند، امکانات مورد نیاز و مدیریت هایی که در این حوزه نیاز است، با استانداردها فصله دارد و باید در این زمینه فکر بشود تا در این حوزه غافلگیر نشویم.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کرمان نیز گفت: هیچ زمانی ضابطه علمی بر سیستم مالی شهرداری حاکم نبوده است.
حسین چناریان افزود: در تفریغ بودجه 95 حدود 142 میلیارد تومان کسری داشتیم که نشان می دهد نگاه کارشناسی و دقیقی نبوده و موجب شده هیچ وقت ضابطه علمی و بودجه ای حاکم بر سیستم مالی شهرداری نباشد و باری به هر جهت کارها انجام شده است.
وی ادامه داد: سقف درآمد شهرداری براساس تعرفه های درآمدی و معیارها هیچ زمانی از 350 میلیارد تومان بیشتر نشده و توزیع بودجه بدون نگاه کارشناسی، برنامه ای و علمی صورت گرفته است.
'محمدجواد کامیاب' عضو دیگر شورای شهر کرمان نیز در این دیدار گفت: شهرداری ها 70 درصد جمعیت شهری استان را پوشش می دهند که اگر عملکرد خوبی داشته باشند، رضایتمندی 70 درصد مردم را در پی خواهد داشت.
وی با شاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای در چند سال گذشته به ویژه سال جاری به شدت کاهش پیدا کرده، افزود: 10 درصد از اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای شهرها را می توانیم به شهرداری ها اختصاص بدهیم که از این عدد 45 درصد وصول شده و از سوی دیگر به دلیل اینکه وضعیت مردم از نظر مالی خوب نیست، بودجه شهرداری نیز با مشکل مواجه شده است.
نایب رییس شورای شهر کرمان نیز گفت: سرمایه مردم کرمان به سمت تولید مغازه های خالی می رود
علی بهرامی افزود: سرمایه مردم کرمان به طرز عجیبی به سمت تولید مغازه های خالی می رود و خرده سرمایه های مردم را جمع می کنیم و سرمایه گذارانی که وارد کرمان می شوند، این سرمایه را خارج کمی کنند.
وی تاکید کرد: باید دستگاه های دولتی در کرمان انسجام بهتری پیدا کرده و چشم انداز کرمان در آینده به طور واقعی مشخص باشد و اینکه قرار است سیما و منظر کرمان از نگاه بیرونی به چه شکل باشد؟
وی افزود: کارها در کرمان جسته و گریخته است و زمانی که صحبت از مسائل اجتماعی فرهنگی می شود ذهن ها به بخش کوچکی می رود و به عنوان مثال زمانی که از تخریب یک بنایی ایراد می گیریم، تنها جنبه تاریخی آن مطرح می شود.
3029/7440
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.